Czy da się wyrególować zbieżność kolorów w monitorze Dell ??

Czy warto grzebać się we wnętrznościach monitora Dell P1110 (i czy wogóle jest tam taka możliwość) by móc wyregulować zbieżność kolorów tj. dla każdej składowej RGB oddzielnie wyrególować "drogę wiązki" tak by na siebie nachodziły? Dokładnie mój problem polega na tym iż w menu OSD mam możliwość regulacji "convergence" :

1.Zbieżność pozioma (całościowo) 2.Zbieżność pozioma (górny obszar ekranu) 3.Zbieżność pozioma (dolny obszar ekranu) 4.Zbieżność pionowa (całościowa) ale brak mi możliwości regulacji zbieżności pionowej z lewej i z prawej strony, ze względu na to (pracuje w trybie 1600x1200 ale na niższych rozdzielczościach jest to również zauważalne) jeśli "zestroje" sobie lewą stronę, prawą mam nie ostrą, i vice versa jeśli "zestroję" prawą to lewa jest nie ostra, natomiast ustawienie optymalnej (średniej) również mi w niczym nie pomaga.

Takze moje pytanko, czy taką regulację da się zrobić ingerując w elementy pod obudową monitora ?? Oraz jeśli tak czy jest to skomplikowany zabieg ??

Dodam iż dorwałem stronkę z info na temat modyfikacji dla różnych monitorków

śli chodzi o P1110 to znalazłem tam możliwość wyregulowania tylko "jasności", a według opisu tam zamieszczonego nie jest to zbyt trudne zadanie ale wg mnie jest to błachy problem w porównaniu do ingerencji w zbieżność.

Pozdrowienia

Reply to
Damiano