czy da sie wykozystac karte sieciowa do celow amatorskich???

Witam wszystkich!! Wlasnie sobie przegladalem na stronce

Kontrolera Ethernet. No i tak patrze sobie na cene i jak dla mnie to dosc sporo:( w poruwnaniu do najzwyklejszej karty siecowej. No i nasunelo mi sie pytanie czy zwykla sieciowke mozna wykozystac do amatorskiej zabawy, czy daloby sie podpiac takowa do mikrokontrolera (jakas

10Mb/s jeszcze na ISA). Jestem ciekaw co sadzicie szanowni grupowicze na ten temat. (Nic konkretnego nie buduje poprostu jestem ciekaw jakie sa mozliwosci) Zdaje sobie sprawe, ze trzeba najpierw zdobyc dokumentacje kontrolera Ethernet coby wiedziec jak z tym czyms pogadac. No ale wydaje mi sie ze do takich starszego typu kart sieciowych 10Mb/s to chyba latwo tak jak do tego CS8900 ktory jest wykorzystany w tym Module z wyzej wymienionej strony.

Pozdrawiam wszystkich Artur

Reply to
Artur Koczot

Artur Koczot <artur snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wrote: [...]

Grupowicze sadza ze juz ktos wczesniej wpadl na ten pomysl i go zrealizowal. Jakbys chcial sie jednak pobawic i zbudowac taki zestawik, mysle ze te kilka wygulganych linkow pomoze Ci znalezc jakis punkt zaczepienia:

Wiecej projektow bez trudu znajdziesz sam.

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Jest tego troche, zobacz np.

sobie wygooglasz.

Reply to
T.M.F.

Artur Koczot napisał(a):

(...)

Myślę że tak, jedynym problemem to obsłużenie wszystkich sygnałów magistrali przez uC. Kiedyś widziałem projekt podłączenia stacji dysków do GameBoy-a i ktoś w tym celu wykorzystywał kontroler na ISA.

Odnośnie samego sterowania kartą to poszukaj źródeł sterowników dla danej karty pod system Linux.

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Ps. W przypadku PCI to nawet niema co marzyc :(

Reply to
Maksymilian Dutka

da sie, zrobilem, podpialem RTL8169 pod FX2 8051 i smiga jak marzenie:) Pingi mam ponizej 500us male FPGA bylo potrzebne wyciagam 98mbit w IP/UDP, w trybie gigabit na razie chodzi na jakies

200mbit, ale wiem jak wycisnac full, tyle ze przy silnijeszym wsparciu sprzetowym szczegoly na samym dole stronki, przewin zeby nie czekac na obrazki...
Greg(G.Kasprowicz

podlacze sie do tematu.. dostalem probki DM9000A, fajna kosc, 48 pinow, chce na tym zrobic miniaturowe moduliki m.in do serwerow www oraz modulow inteligentnego domu. Zamowie te 100sztuk w ACTE, mysle ze szybka je zuzytkuje Poniewaz kosci te sa kompatybilne programowo z LAN91C111, zamowilem modul MMLAN z Propoxu z checia pocwiczenia na nich a potem przeniesienia wszystkiego na DM9000A... no i pojawil sie problem.. Propox juz 2 miesiace mi je wysyla, przestal reagowac na maile, wysylalem takie kulturalne co tydzien z zapytaniem... ostatnio napisali ze nie maja zlacz ethernet, odpisalem zeby wslali bez ,to sobie je wlutuje.. od tyg cisza.. czy oni tak standardowo traktuja klienta?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Mon, 12 Dec 2005 21:05:41 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Maksymilian Dutka snipped-for-privacy@usuntopoczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Skądże. Co najwyżej trzeba będzie dodać kilka zatrzasków. Zobacz sobie na

w hardware -> poor man's ethernut (na dole strony). Jak dla mnie zachęcające - Atmega128 + parę TTLek + karta sieciowa na ISA. Jak tylko będe miał czas to ... :-)

Reply to
BLE_Maciek

taka NE2000 to bez problemu. Problem w tym ze dawno juz nie robia kart ISA :-)

A PCI, nie wiem - wydaje mi sie to klopotem.

No nie watpie, ze ktos juz wpadl na ten pomysl, ale przyznam sie ze nie wiedzialem ze rozwiazanie jest az tak szeroko rozpowszechnione, jak do tej pory nie interesowalem sie tym tematem dopiero zaczynam raczkowac w nim. Dlatego zadalem to pytanie na grupie:) pozdrawiam Artur

Reply to
Artur Koczot

No co do takich kart na ISA to mozna je jeszcze z jakis staroci wyciagnac zalezy kto jakie kontakty ma. Np mozna je miec jesli w firmach zlomuja stary sprzet, to jesli istnieje taka mozliwosc to mozna kilka sieciowek dostac za free. (To jest jedna z mozliwosci) Oczywiscie chodzi o cele amatorskie nie komercyjne. Pzdrawiam Artur

Reply to
Artur Koczot

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

:O Ale to jest profesjonalny projekt, a nie coś co zwykły szary elektronik-hobbista może zrobić :(

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Reply to
Maksymilian Dutka

BLE_Maciek napisał(a):

Nie chce mi otworzyć strony :( Ale już sobie wyobrażam tą plątaninę ścieżek.

Też bym coś popróbował w wolnym czasie ;)

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Reply to
Maksymilian Dutka

jest kilak scalakow z magistrala ISA, ktore mozan kupic.. np RTL8019AS DM9000(A) LAN91C111 CS8900 Microchip ma w ofercie ciekawy kontroler Ethernet po SPI (ENC28J60), i pewnei wysylaja probki Wiznet jeszcze kilka by sei znalazlo..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Tue, 13 Dec 2005 09:02:38 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Maksymilian Dutka snipped-for-privacy@usunpoczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nic podobnego, (prawie) żadna plątanina. Poza tym od rozwiązywania problemów plątaniny jest laserówka i żelazko a nie kynar ;-)

Spróbuj jeszcze raz otworzyć. Strona miewa czasami kłopoty, dzisiaj też nie chciała przez jakiś czas działać.

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 13 Dec 2005 00:13:13 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ale już dawno sprzedają takowe na Allegro :-)

Reply to
BLE_Maciek

A gdzie to sprzedaja ?

Wed, 14 Dec 2005 11:42:08 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Robaczek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Chlorella, co za wredna litrówka mi się zrobiła :-( TNX, nie zauważyłem (i inni chyba też nie).

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 14 Dec 2005 01:21:22 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

W Gammie AFAIK.

Rozważ jednak zastosowanie gotowej karty sieciowej z tym scalakiem (przykład na

- kalkuluje się to nieporównywalnie taniej niż kupno RTL8019AS i transformatora ososbno.

Reply to
BLE_Maciek