czy da sie zeskanowac bakterie

Witam, Czy ktos spotkal urzadzenie elektroniczne ktore umozliwia zeskanowanie najprostszej bakterii atom po atomie? lacznie z elektronami?

pzdr, w

Reply to
walker

Jaja sobie robisz?

Dnia Mon, 31 Dec 2012 12:25:36 +0100, walker napisał(a):

Weź sobie oblicz z ilu atomów składa się bakteria :)

Reply to
Jacek Maciejewski

czytalem gdzies ze bakterie symulowal IBM w swoich superkomputerach, jakies kilka ms zycia bakterii, wiec musial jakos je zeskanowac

Reply to
walker

srednica bakterii to okolo 6um, srednica atomu wodoru to 120pm czyli w jednym wymierze 50 tys atomow czyli w 3D = bedzie 50^3 = 125 milionow atomow czyli spokojnie w 100MB sie zmiesci

Reply to
walker

Policz jeszcze raz.

Dnia Mon, 31 Dec 2012 12:25:36 +0100, walker napisał(a):

Za chwilę będzie pierwszy, ale stycznia, a nie kwietnia...

Reply to
Jacek

W dniu 2012-12-31 13:45, walker pisze:

Escherichia coli to walec o długości około 2um i średnicy około 0.6um. A z obliczeniem coś Ci nie wyszło... Swoją drogą, spróbuj policzyć ile cząsteczek glukozy jest w tej bakterii. Wynik jest naprawdę ciekawy.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Powitanko,

Nikt dotad tego nie zrobil, z elektronami to nawet na pewno nikt tego nie zrobil i nie zrobi. Bedziesz pierwszy. Masz na to duzo czasu, bo nikt inny sie za to nie zabierze.

PS Czasem fajnie jest dokarmic, just for fun.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Pan Jacek Maciejewski napisał:

On chce zeskanować, a dopiero potem spokojnie policzyć na skanie. Przecież te elektrony tak zapierniczają, że inaczej trudno się ich doliczyć.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

Najbliżej tego celu jest to:

Myślę że przy odpowiedniej motywacji wykonalne w "garażu".

Niestety na pierwszy rzut oka masz dwa duże problemy:

a) bakteria się rusza

b) elektrony to nie są twarde kulki i też nie chcą siedzieć w miejscu

Reply to
Sebastian Biały

Komputery symulują też procesy we wnętrzu Ziemi czy w atmosferze. Sądzisz, że do tego też było potrzebne zeskanowanie Ziemi?

Reply to
Mario

To może skanować martwą? ;)

Reply to
RR

Pan Mario napisał:

A nie? Jest przyjęty model budowy, i w jego oparciu robi się symulacje. Tyle że są to duże struktury, pojedyncze atomy nie mają w nich żadnego znaczenia. A w bakterii organelle działaja na poziomie molekularnym.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

Hmm to ciekawa sprawa, czym się rózni bateria martwa od żywej. Pewno innym składem chemicznym i innym stanem białek, więc nici z porównania z żywą :(

Swoją drogą w pewnym starym Młodym Techniku był artykuł o wizualizacji bakteri ultradzwiękami.

Reply to
Sebastian Biały

A ja tak sie zastanawiam czy komputery przypadkiem nie symuluja kursow walut i gospodarki ogolnoswiatowej ?

Reply to
BolekW

W dniu 31-12-2012 14:45, RR pisze:

E tam, przekłuć szpilką i przytrzymać :P

Reply to
szod

Tylko najpierw owinąć taśmą klejącą, zeby sie nie rozpękła.

ja bym ja zamrozil do temperatury zera bewzglednego

ale IBM musial to jakos zrobic, wiec na pewno jakos sie da odczytac

Reply to
walker