czas błysku diody LED...co zastosować z krótkim błyskiem?

No właśnie ta jasność jest inna, przy 500us/500us to jest g....a nie dioda. I nie uwierzę, że to co widzę nie jest tym co widzę :-) . To właśnie o to chodzi żeby widzieć mocny błysk,rozświetlający wyraźnym światłem obracający się element,aby obrazy docierające do oka poza tym błyskiem były niezauważalne dla mózgu....

I w takim rozwiązaniu

:-o dobra, sprawdze

Użytkownik Michał T napisał:

Tylko jak wydłużasz czas świecenia musisz obniżyć prąd, bo ją spalisz :-)

Reply to
AdelA

Chciałbym mieć normalnie błyskającą diodę: błysk co (20 do 120)ms o długości nie przekraczającej 5% okresu.

To mi da obroty od 500/min do 3000/min z przyzwoitą dokładnością.

Dla jakiego czasu mam uśredniać prąd? Skąd mam wiedzieć ile czasu wytrzyma dioda na takim prądzie?

Cały problem polega na tym aby takiego prądu nie przepuszczać przez diodę zbyt długo. Dlatego wezmę 5% z 120ms daje to 6 ms. Myślę, że przy takim czasie jak puścisz 100 mA to powinno wystarczyć. Trudno mi powyliczać to dokładnie i ustalił bym to doświadczalnie.

Myślę że długo. Ponieważ dioda w pilocie do telewizora pracuje latami :-) A płynie przez nią w impulsie duży prąd. Na przykład tranzystory w zasilaczach impulsowych przeciążone są w impulsie nawet 100 razy i też nie narzekają. Chodzi o to aby nie przekroczyć średniego prądu diody w upływie czasu. nie oznacza to, że możesz przez 1 minutę puścić 1A a później przez 10 godzin nic. Istnieje maksymalny czas impulsu wysoko prądowego który dioda wytrzymuje. Ale tak jak w przypadku na przykład wyświetlaczy LED sterowanych multipleksowo, diody przeciążone są o 20mA razy ilość wyświetlaczy. To wszystko powiedzmy odświerza się 100 razy na sekundę i działa :-). Myślę, że przy czasach które podałeś możesz ją przeciążyć kilkukrotnie i będzie działało długo i szczęśliwie :-). Dla sprawdzenia przeciąż ją zgodnie z moimi wcześniejszymi wyliczeniami i zostaw na 24h jak przeżyje to znaczy że wszystko raczej dobrze obliczyłeś :-).

Reply to
AdelA

Cos mi sie wydaje ze to nie dioda jest tu winna.

Ale dioda naprawde tak nie dziala ..