Co za dyskietkę

Pozdrawiam Pytanie Czy jest możliwe podstawienie w instrumencie klawiszowym zamiast , lub równolegle stacji dysków 1,44 jakiejś pamięci Gdzie znajdę jakieś materiały ? Próbowłem goglować , ale znalazłem tylko niemiecką stronę i z tylko twardym dyskami

Pustelnik

Reply to
erem37

Bezposrednio nie - trzeba by jakis uklad z emulacja stacji zrobic...

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

A ZIP-Drive stary ??

Reply to
Piotr Kujawski

Pozdrawiam

Chciałbym toto zamontować w instrumencie zamiast stacji 1,44 ten link poniżej to jest jakieś rozwiązanie

Dzięki za podpowiedzi

Pustelnik

Reply to
erem37

Te napędy istniały tylko z interfejsem SCSI (zewnętrzne) i IDE/ATAPI (wewnętrzne). Nijak to się ma do standardowej stacji dyskietek.

Reply to
Adam Dybkowski

Pozdrawiam Dzięki za podpowiedzi Mam nad czy myśleć i prawdopodobnie ZIP-Drive pójdzie

Pustelnik

Reply to
erem37

Były też ze złączem do FDD ale nie weszły do sprzedaży. No i zapomniałeś o ZIPach ze złączem drukarkowym - te były sprzedawane.

Dokladnie. Dyskietka jest za mala jak na wspolczesne karty, a robienie 80 dwustronnych glowic nie ma sensu.

Sciezka zerowa pewnie robi za obszar wymiany i trzeba czytac sektor po sektorze. Do urzadzenia ktore sie spodziewa zwyklej dyskietki pewnie sie nie nada.

Ciekawi mnie tylko czy jest na baterie czy ma wbudowana pradnice :-)

Swoja droga - konstrukcja w sumie dosc skomplikowana a cena niewielka ..

Natomiast podstawienie pamieci zamiast stacji dyskietek jest mozliwe, ale chyba jednak troche upierdliwa konstrukcja by wyszla .. hm, chyba nawet byly takie gotowe ..

O tych z interfejsem drukarkowym rzeczywiście zapomniałem, bo mi się z tamtych czasów za bardzo kojarzyły z identycznym złączem DB25 do wyprowadzenia SCSI z komputera. Chyba po stronie ZIP'a też było DB25. Dopiero napędy Jazz miały gęstsze złącza SCSI.

Reply to
Adam Dybkowski

In the darkest hour on Sun, 29 Jan 2006 21:12:51 +0100, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> screamed:

LS120 by ładnie pasował.

Reply to
Artur M. Piwko

Artur M. Piwko napisał(a):

AFAIR taki napęd też miał interfejs IDE (pomimo że czytał m.in. zwykłe dyskietki). A i tak już tego się pewnie nigdzie nie kupi w sklepie z fakturą...

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisal(a):

A poza tym one byly potwornie zawodne.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Zniszczyły reputację małych dyskietek o dużej pojemności, ciągnąc na dno rewelacyjne pod względem niezawodności ZIP Drive. BTW: Nadal bez problemów są odczytywane ZIPkietki nagrane 10 lat temu...

mam takowe z międzymordziem SCSI. Jeden działa, czasami. Jeden trafił szlag a trzeciego nie mam odwagi próbować.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Marcin E. Hamerla napisał(a):

Nie korzystałem to nie wiem. BTW: Gdzieś jeszcze mi się plącze parę ZIPkietek z dawnych lat i nawet nie mam jak sprawdzić, co na nich jest nagrane.

Reply to
Adam Dybkowski