Co oznaczają Vdd, Vss, Vee, Vcc ... ?

Witam, mylią mi się co jest do masy a co do zasilania z ww. skrutów. Jeśli znałbym ich rozszeżenia pewnie bym się nie mylił, czy ktoś może mi w tym pomóc ? Pozdrawiam Kamil

Reply to
Kamil K.

Skrocone nazwy pochodza od: d - dren s - zrodlo (source) c - kolektor (colector) e - emiter

:)

Reply to
Karol 'Beetle' Zukowski

Więc dlaczego są podwujnie ? ddren, ssource jakaś jąkała tak zdecydowała ? ;)

Reply to
Kamil K.

Chodzi o liczbę mnogą.

W liczbie mnogiej zawsze stosuje się podw_ó_jne skróty, a tych drenów, czy innych kolektorów zazwyczaj jest w układzie kilka...

Ta sama, co każe pisać m.in. prof. prof.?

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

| | > Więc dlaczego są podwujnie ? | | W liczbie mnogiej zawsze stosuje się podw_ó_jne skróty, | a tych drenów, czy innych kolektorów zazwyczaj jest w | układzie kilka... | | > ddren, ssource jakaś jąkała tak zdecydowała ? | | Ta sama, co każe pisać m.in. prof. prof.? | | Pozdrawiam | Piotr Wyderski |

Ehhh, widze ze koledzy niezle pociagneli ......liczba mnoga i te sprawy ....:))))))

Reply to
Makxio

Nie ma się z czego śmiać - chodzi właśnie o liczę mnogą. Vd oznacza napięcie na drenie konkretnego tranzystora. Vdd oznacza napięcie zasilania od strony drenów (liczba mnoga!) w układzie.

Nie ..no jasne, mysle ze pytajacemu wlasnie o to chodzilo....heh :))))

Reply to
Makxio