Co najlepsze do trawienia?

Witajcie! Co jest najlepsze do trawienia precyzyjnych PCB? Co proponujecie oprocz nadsiarczanu sodu? Plytki z sciezkami 10mils, odstepy podobne.

Pozdroo Karol

Reply to
Bizon

Bizon napisał(a):

Zarówno chlorek jak b327 się nadają, ważniejsze jest wykonanie ścieżek. Nie wiem za bardzo jak ludzie tłumaczą sobie że rzekomo b327 nie podtrawia.Pewnie dlatego że słabiej trawi w takiej samej temperaturze. Moim zdaniem jak coś będzie się moczyło odpowiednio długo zawsze się podtrawi, tylko że w b327 będzie to dłużej

Reply to
szlovak

Witam,

Dnia 9-08-2005 (wtorek), szlovak napisał(a):

Wiem, że zależnie od substancji trawiącej inny może być kierunek trawienia, np. równomierny (we wszystkich kierunkach, który łatwo podtrawia) i kierunkowy (np. prostopadle do powierzchni, wtedy podtrawienia są mniejsze). Być może podobnie jest z B327...

Z resztą, o trawieniu tu na grupie toczyły się wielkie dyskusje. Warto spojrzeć w archiwum, podane były i porównane różne substancje trawiące...

Reply to
Dykus
Reply to
Dariusz K. Ladziak

Dariusz K. Ladziak napisał(a):

chyba chciałeś napisać izotropowo a nie anizotropowo

Reply to
grzenio

Dariusz K. Ladziak napisał(a):

O, a o tym to nie wiedziałem.

Ja tam nie zauważam różnicy. Może dlatego że najcieńsze ścieżki jakie w tym trawiłem to 12mil??

Pozdrawiam, Pawel.

Reply to
Paweł Hadam

Bizon napisał(a):

a powiedz czy trzeba zakładać rękawiczki? bo hcl może i trawi szybko ale jak ktoś tu pisął same jak dla mnie wady z tym rdzewienim wszystkiego na około i że nie można w domu trzymać za bardzo bo musi być odkryte troche

Reply to
szlovak
Reply to
Dariusz K. Ladziak
Reply to
Dariusz K. Ladziak
[...]

Dziwne... Wiele związków chemicznych jest zupełnie bezpiecznych dla suchego naskórka a w obecności wilgoci staje się bardzo groźne.

Taa... szczególnie po spłukaniu.

AW

Reply to
AW

:)))

Taaa... sód, potas, wapń dla chemika to jak sól, cukier i pieprz w kuchni.

Nawet w chemii obowiązuje IQ powyżej 50, a jak ktoś chce trawić płytki sodem to ... hmm.

AW

Reply to
AW
[...]

Przy obróbce płytek dość często korzysta się z bardzo agresywnych zasad - na przykład wodorotlenku sodu. I wolałbym jednak granulki NaOH traktować suchymi a nie wilgotnymi rękami...

popieram , bo znam jednego co sie bawil sodem teraz widzi tylko a moze az na jedno oko i pol twarzy ma *&^&*((&%% tez sobie tak zartowal eeeee to tylko chemia zreszta ze mna bylo tak samo tyle ze nie az tak drastycznie tylko lekkie zatrucie niestety dopiero po pierwszym wypadku przekonujemy sie ze to nie zabawa wam nie zycze takich kfiatkoff :) a do trawienia amatorsko najlepsze jest to co jest dostepne w sklepach o ile sie tego nie pije :)

Reply to
silvvester
Reply to
Dariusz K. Ladziak

w sumie nie zuważyłem żeby ani chlorek ani b327 podtrawiał, chyba że się nie będzie pilnowało. Mówisz że chlorek mniej podtrawia? A mówi się niby że b327. To wszystko to chyba tylko marketing :-) Dzisiaj zrobiłem dla próby ścieżkę 3,33 milsa (bo roździelczość drukarki to 300dpi więc tyle wychodzi) trawiąc b327 i wyszła spokojnie, nawet dwie, idealnie, no może tak na prawdę ma 4-5 milsów bo na oko mi tak wygląda, i też

6,66 x 4 (albo koło7-8) ciekawe ile dałoby się na drukarce 1200dpi :-)
Reply to
szlovak
Reply to
Piotr Wyderski