CD-ROM - start z ręki

witam

mam pewien problem zdażyło mi się to kilkukrotnie że trzymałem w rękach półsprawny CD-ROM i szkoda mi go było wyrzycic. Problem tkwi w rozruchu płyty. CD-ROM startuje dopiero wtedy gdy porusze płytą . O co chodzi? Silnik nie ma mocy ? Łożyska sie zacierają? Sterowanie silnikiem padło? Jak padło to dlaczego działa jak mu pomoge ręką? Mam kilka takich CD romów i szkoda mi ich wyrzucić. CD ROMy są różnych marek. Testowany przeze mnie to ACER 50x

czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być lub jak to naprawić?

Pozdrawiam Scioosz

Reply to
Scioosz

Heheh, tych acerów mnóstwo się przewijało mi przez ręce, chyba ten typ tak ma :P Generalnie może być wiele przyczyn takiego stanu rzeczy.

Reply to
Maciek C

Ja mam takie DVD LG :)

PC

Reply to
Pablo C

Chorują na to również ASUSy ;-( Generalnie jest jedna przyczyna: BA6869FP (lub coś tego producenta)

WRESZCIE znalazłem, gdzie można dostać te scalaki - w Poltronic'u

BA6849F SMD HSOP28 - niestety w CDekach przeważnie jest (A)FP... BA6859FP SMD = 11,20zł BA6869FP SMD = 9,80zł BA6869FP-Y SMD BIGDIP28 = 7zł Najlepiej: a) dobrać taki sam scalak; b) wymieniać "parami", czyli również "ten drugi" - u mnie BA5937FP (dokładnie tego nie dorwałem, ale spotkałem zastępnik "SEC KA3012D"...)

Reply to
Krzysztof Pawleta

Ja mam z takim problemem DVD LG i miałem (teraz na części poszło) CD-RW PHILIPS i segment wierzy osaka (CD-RW za swoich czasów kosztowała 200$ x4 x2)

Reply to
Lewis