bluetooth jako sieć akwizycji

Kochani,

szukam bezprzewodowej sieci, którą szeregowo, stacja za stacją (czujniki) można by mozliwie szybko zrzucic dane pomiarowe. Czy ktos z tym eksperymentował ? Konieczne przynajmniej 1mbps, aby zrzucanie nie trwało za dlugo. ZigBee raczej za wolny (realny bitrate to ponoc 64kbps), ale moze się myle ?

Poradzcie :-)

Ukłony

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian

Ja się na tym nie znam, ale od razu zapytam - jaki zasięg?? Jakie warunki?? Musisz coś więcej napisać, bo wróżkę zwolniliśmy ;P...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Konop pisze: (...)

Nie napisałem, bo domyślnie jak dla bluetooth, czyli 10m wystarczy, 100m będzie super. A szybkość, jak największa i wifi odpada, bo za duzy pobor pradu (zaslianie bateryjne).

Pozdrowienia

Roman Rumian

P.S. Bezcenne byłyby dla mnie uwagi kogos, kto praktycznie opanowal conajmniej 20 stacji w takiej sieci.

Reply to
Roman Rumian

Roman Rumian pisze:

Jakie Ty dane chcesz zrzucać z czujników (jakich?) skoro 64kbps dla Ciebie to za mało?

Pozdrawiam, m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Jeśli chcesz mieć 100m to i tu musisz trochę prądu dmuchnąć, jak mała bateryjka to długo to nie pożyje.

pozdr. .

Reply to
adamos

adamos pisze: (...)

Jasne, ale to będzie raczej bliżej 10 m niż 100 m. :-) Większa bateria to nie jest problem, ale nie aż tak jak dla wifi pobierajace kilkaset mA.

Pozdrawiam

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian

Marcin Łukasik pisze: (...)

Nie mogę ujawnić ;-) , ale to jest na poziomie między 1 a 2 mbps.

Pozdrowienia

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian