Blokada startu komputera przez port LPT - ???

Dzień dobry!

  1. Sprzęt: Drukarka Epson Stylus Color C64 (nówka, pierwsza instalacja), podłączona kablem LPT do komputera AT (zasilacz AT, płyta AT/ATX).
  2. Objaw: Komputer nie chce się załączyć (płyta nie startuje) przy włączonej wcześniej drukarce, uruchamia się jedynie po włączeniu zasilania przy uprzednio wyłączonej drukarce (i pracuje normalnie).
  3. Pytanie: Czy u Epsona tak ma być, a tylko ja jestem niedouczony (u HP tego nie ma i pierwszy raz się z tym spotkałem), czy może sprzęty robią mnie w balona i należałoby przywołać je do porządku. Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi. edgr
Reply to
edgr

Dnia Fri, 10 Sep 2004 08:19:59 +0000, edgr napisał(a):

Pierwszy raz slysze o takim efekcie.

Na poczatek sprobuj ustawic inny tryb portu LPT w biosie plyty - najlepiej STD (Normal, czy jak mu tam) i napisz, co wyszlo.

Reply to
Lukasz Spychalski

Sprawa pozostanie raczej nie wyjaśniona, gdyż sprzęt nie jest u mnie, a właściciel stosuje zasadę włączania i wyłączania drukarki tylko na okres wydruku, w związku z czym wszystko działa normalnie i dla niego jest OK. O eksperymentach więc nie ma mowy, chyba że coś tam jest faktycznie uszkodzone i w końcu padnie "na sicher".

Pzdr.

Reply to
edgr

Raczej nie Epson, a płyta główna.

A, ja nie pierwszy raz :( Taki urok tej płyty głównej, spotkałem to w 486 i w Pentium4. Urządzenia były przeróżne: drukarki, skaner i napędy ZIP.

Trzeba się przyzwyczaić.

Reply to
pisz_na.mirek