Biale LED i zasilanie z samochodu

JG pisze:

Coś w tym jest ponieważ ostatnio słyszałem, że te "żarówki led'owe" sprzedawane na allegro nie mają homologacji do zastosowania w samochodach i w razie wypadku może być problem gdyby się okazało, że oświetlenie jest niezgodne z wymaganiami, a w takich przypadkach wiadomo jak jest. Wszystkiego się czepiają. Wjedzie Ci ktoś w d.... i później powie, że nie widział świateł stopu np. jak się kapnie, że masz takie wynalazki. Być może są to jakieś pogłoski, ale jeden z moich znajomych właśnie z tego powodu pozamieniał z powrotem na zwykłe żarówki.

Pozdrawiam

Reply to
kris_gor

Cześć! Nawet nie musiał się bać sądu ale wystarczył ubezpieczyciel. Jeżeli miał niehomologowane lampy, to będzie miał spore kłopoty. Nie dostanie z autocasco. Naprawdę robią wszystko, żeby nie wypłacić a prawników mają dobrych. Sędzia swoją drogą może orzec winę właśnie na podstawie takich zmian w oryginalnym oświetleniu. Maciek

Reply to
Maciek

Cześć! Żarówki świecą inaczej niż ledy. Musisz mieć kompletną oprawę, dostosowaną do ledów a nie zamiennik żarówki. Nie ma leda, świecącego jak żarówka, czyli ten sam kąt świecenia, rozmiar źródła światła, jasność. Koledzy już wyjaśnili, że musisz mieć dobre chłodzenie ledów, czego żarówkowa oprawa nie daje. Ledy możesz wstawić w kabinie, do schowka. Żadnych widocznych na zewnatrz nie wolno zamieniać. Nawet do tablicy rejestracyjnej. Maciek

Reply to
Maciek

Dokładnie! Terenówki do błota! a jak na drogę to max 80 tak jak ciężarówki. Jak tak dalej pójdzie, to będą jeździć czołgami, bo przecież tak bezpieczniej.

Mirek.

Reply to
Mirek

PAndy pisze:

a czy taka moda na półciężarówki to tylko w mojej wiosce czy w całej PL? Na miejskich ulicach powoli zaczynam się czuć jak w teksasie ;D

Reply to
krychu

Moda jak moda, one sie po prostu lapia jako ciezarowki, jak bierzesz na firme to masz odliczenie vatu od zakupu, potem paliwa itd.

Reply to
Marcin Gala

wyjazd po zakupy czy na wakacje to koszty firmy i da sie zyc...

Reply to
PAndy

Ja tam słyszałem inne uzasadnienie (pod te czołgi): "moja żona kiepsko jeździ, boję się o nią, to jej kupię terenówkę".

Mirek.

Reply to
Mirek

Tylko jakiego sklepu? Bo ja znam "fluxy" z TME i po roku mrugają jak gwiazdy.

Mirek.

Reply to
Mirek