bezpiecznik automatyczny "zwłoczny"

Witam Mam takie pytanie dla elektryków w serwerowni do UPSa podłączona jest instalacja rozprowadzająca prąd do gniazdek zabezpieczona bezpiecznikiem różnicowoprądowym i dwie gałązki zabezpieczone bezpiecznikami automatycznymi (S) 16 i 10 amper. Problem w tym że w przypadku zaniku napięcia (np po całkowitym rozłądowaniu UPSa) i powrocie zasilania, uruchamianie wszystkich urządzeń na raz powoduje duży udar prądowy (ładowanie kondensatorów w zasilaczach, rozruch dysków i wentylatorów) którego nie wytrzymuje bezpiecznik 10 A. Jeżeli włączam serwery stopniowo, to wszystko jest OK. Za wykonanie i działanie instalacji odpowada kto inny ale znając podejście tych ludzi powiedzą że jest dobrze i żebym sobie tak włączał stopniowo (np w niedzielę o 3:00). W związku z tym zanim, zwrócę się o rozwiązanie tego problemu, oświećcie mnie, czy w przypadku bezpieczników typu S istnieje wersja zwłoczna tak jak w bezpiecznikach topikowych i czy domaganie się takiej wymiany jest sensowne. Wolę po prostu wiedzieć czego chcę żeby nie dać się spuścić po brzytwie. Romek

Reply to
Roman Rogóż

Wymienić " S-ki " na 10A C lub D R.K.

Reply to
Ryszard K

Użytkownik "Ryszard K" snipped-for-privacy@pf.pl napisał w wiadomości news:dqogh2$cku$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

firmy ABB, Fael_a sa do d...

Reply to
Ryszard K

Roman Rogóż napisał(a):

Mozesz domagac sie wstawienia wylacznikow o charakterystykach C lub D. Po zmianie, ludzie odpowiedzialni za instalacje powinni zbadac warunek samoczynnego wylaczenia zasilania (jeden z podstawowych w ochronie przeciwporazeniowej) w miejscu oddalonym najdalej od miejsca zainstalowania zabezpieczenia lub we wszystkich miejscach gdzie zmienia sie przekroj przewodu. Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB

Użytkownik "TomaszB" <bresio_spam snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dqok9s$a8r$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Proponują koledzy rozwiązanie "siłowe", mało elegackie. Myślę, że należy użyć prostych przekaźników czasowych i styczników załączających z opóźnieniem kolejne urządzenia. Nie będzie wtedy udaru prądowego dla instalacji. Dzięki koledze Romanowi przypomniałem sobie, że sam muszę wykonać u siebie w firmie coś podobnego. Zygmunt

Reply to
ZYGMUNT

a niby to dlaczego? hm?

zasit

Użytkownik "zasit" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:dqot64$gjg$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Dlatego że czasami potrafią zadziałać bez powodu. Np." S_ka " 10A B przy prądzie 8A wyskakuje trzy razy na godzinę.Być może kupiłem jakaś wadliwą partię. I z tego powodu musiałem jechać na drugi koniec kraju żeby je wymieniać na ABB i mam święty spokój.

R.K.

Reply to
Ryszard K

Dziękujeę za wsparcie od praktyków :)

Zrobiłem wizję lokalną i wygląda to tak:

Cały osprzęt FAEL

zasilanie UPSa po przez dwa bezpieczniki FR101 100A S191 C25 (nie wiem jak połączone bo przewody pod panelem)

APC Smart UPS 5000

wyjście z UPSA: FR101 100A P302 40A

rozdzielenie na dwa obwody : S301 B16 i S301 B10

ta dziesiątka ma problemy Dodatkowo stwierdziłem że któryś z bezpieczników na wejściu UPSa (nie wiem który bo są obok siebie) wydaje s siebie jakieś trzeszczenie/bzykanie mam nadzieję że to nie słabo dokręcony zacisk tylko normalna praca. (mylę się ?)

Co do rozwiązań z przekaźnikami to aż się boję pomyśleć jak długo by to trwało. Zrobienie tego przyłącza + bypass konserwacyjny upsa zajęło mi 3 miesiące proszenia i grożenia, a efekt wykonania przyprawia o ból głowy nawet sprzątaczki nie znające się na tym. Pewnie sam bym sobie tą instalację wykonał, ale mi nie wolno :)

Proszę o ewentualną weryfikację tego zestawu bezpieczników czy to "trzyma się kupy"

Romek

Reply to
Roman Rogóż

to raczej ci sie tylko taki trafil

:] ale po co jechac od razu na drugi koniec kraju?

Użytkownik "Ryszard K" snipped-for-privacy@pf.pl napisał w wiadomości news:dqp382$otr$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
zasit