bateria 9V

Czy sa jakiej mniejsze odmiany baterii 6F22 ?

Kupilem sobie testerek kabli, wsadzam baterie ... brakuje ze 2mm na dlugosc i szerokosc.

Co jest - chinczyki maja jakies mniejsze baterie, w projekcie sie pomylili i dlatego tak tanio, czy udalo im sie taki kurczacy plastik wymyslec ?

Obierz ja z blachy.

Uzytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:gdtapmrxzqao$.wgjsz8967fjg$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Reply to
Tmek

W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 07:43:56 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Spotkałem się z dwoma rozmiarami baterii 9V. Ta większa podobno o większej pojemności.

Reply to
kogutek444

:-)

Włodek

W dniu 2014-01-09 13:22, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Chyba masz na myśli baterie 6F25 , które za komuny były bardzo popularne, a obecnie ich nigdzie nie kupisz.

Reply to
uzytkownik

Bez przesady - do Selgi wchodziły nawet 6F25 (gimbusy nie znajom).

W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 13:34:37 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

W tme kupowałem te chudsze dziewięcio woltowe. najpierw kupiłem dziewięcio woltową bateryjkę ale się okazało ze trochę za duża i kupiłem za drugim razem tą chudszą.

Reply to
kogutek444

On 2014-01-09 13:43, RoMan Mandziejewicz wrote: [...]

Czyżbyś sugerował, że J.F. jest gimbusem? :-D

Reply to
JDX

Twierdzę jedynie,że gimbusy nie znajo 6F25. Nic więcej.

Nic z tych rzeczy, po prostu nie trzymają się standardu, a może i standard, jeśli jakiś jest, dopuszcza takie odchyły. Wiem na pewno, że te baterie od różnych producentów potrafią się różnić po kilka milimetrów w każdą stronę. Są jeszcze aku nimh w "obudowie" 6F22, przeważnie wchodzą ciasno w miejsce baterii.

Reply to
Jakub Rakus
+/- 1 mm
Robert
Reply to
Robert Wańkowski

No i pasuje - baterię zrobili na +1mm a obudowę na -1mm. Wszystko w zakresie dopuszczalnej tolerancji ;)

Kiedyś miałem podobny problem. Rozwiązaniem okazało się "obranie" baterii z metalowego płaszczyka. Zyskuje się najwięcej na długości, jakieś właśnie 2 mm.

Reply to
Grzexs

Czy może pamiętasz, czy 6F25 była dłuższa od 6F22? Z tego, co pamiętam, miała przekrój kwadratu o boku takim, jak szerokość 6F22, a długości nie mogę sobie przypomnieć.

Pamiętam, jak dawno, dawno temu trzymając w dłoni zasilałem nią kalkulator "Lolek". Jedynie słuszne 6F22 były akurat niedostępne, a te większe, jako nie nadające się do większości zastosowań, zalegały wszędzie. Potem zaopatrzyłem się w zasilacz.

Reply to
Grzexs

Ja miałem taki sam problem z wsadzeniem współczesnej płaskiej 4,5V (3R12) do starej kolejowej latarki (taki fajny wynalazek z przesłonami zieloną, czerwoną i niebieską), wyjąłem ogniwa z plastiku i weszło.

Reply to
Jakub Rakus

6F25 - 23 x 50 x 23 mm / 0.9 x 2 x 0.9 inch
6F22 - wymiary: (48,5 × 26,2 × 17) mm

Dnia Thu, 09 Jan 2014 17:55:18 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

Coś w tym jest. W koszyk wkrętarki akumulatorowej Pegasus nie każde paluszki się mieszczą - problem jest z długością.

Reply to
badworm

W dniu 09.01.2014 13:34, uzytkownik pisze:

Ale one były dużo grubsze, tak ze 2 razy, a nie o 2 mm.

Reply to
Cezary Grądys