assembler dla mcs-51, który zadziała na xp 64bit

Proszę o wskazanie niewielkiego wagowo assemblera dla mcs-51, który da się odpalić pod xp 64bit, bo mój obecny 49,6KB plik PASM51.exe asemblera działa, ale tylko pod win 32bit. Na xp64bit już się gniewa i nie działa. Na xp32bit wystarczyło sobie sklecić plik BAT wskazujący plik z kodem źródłowym programu i jazda z kompilacją. Nie szukam kobył ważących dziesiątki MB i jeszcze wymagające instalacji tylko coś przyjaznego w wersji portable tak jak powyższy PASM51.

Reply to
maniek

W dniu 09-11-2016 o 12:20, maniek pisze:

Przewiduję problemy ze znalezieniem czegoś równie lekkiego. Napisałem kiedyś assembler 51-ki do systemu DSM-51. Plik exe z 1995 roku (kompilowany Turbo C++ 1.0) roku waży 89k. Ostatnio ludzie zaczęli mnie nękać, że nie działa pod systemami 64 bitowymi.

Jak już się za to zabrałem to uznałem, że interfejs powinien jednak być okienkiem (w nim tylko tekst, ale jednak okienko). Do tego musiałem trochę pozmieniać, bo się nie chciało kompilować, a na koniec jak już się kompilowało to jeszcze źle działało (śmieszna przyczyna - W Turbo C++ int był 16 bitowy, a teraz jest 32 bitowy, co wydawało by się nie powinno generować problemów, ale jednak potrafi). A niedawno ktoś znalazł jeszcze jeden błąd - ta nowa wersja nie assemblowała ostatniej linijki źródła (we wszystkich moich przykładach ostatnia linijka była pusta więc tego nie zauważyłem). Obecna wersja (sprzed miesiąca) kompilowana Builderem 5 (program z roku

2000) ma 574k. Jakby przekompilować jakimś nowszym kompilatorem to przewidywałbym jeszcze większy wzrost wagi.

Ten mój assembler (wraz z opisem) znajdziesz w zipie tu:

Jego wadą jest, że jest silnie związany z systemem DSM-51 i z definicji zna występujące tam symbole adresów i dostępnych dla użytkownika systemu procedur, które można wywołać.

Jakby Ci odpowiadał, a te związki z DSM-51 mocno przeszkadzały to się odezwij. Na pewno miałem jakąś flagę pozwalającą kompilować bez tego. Jak zadziała to nie ma problemu, ale jak miałbym szukać przyczyny, dlaczego znów przestało się kompilować to nie za bardzo mam na to czas. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

działa, ale

Widzę, że będzie coraz większy popyt na VM z windowsem xp (a może nawet 95) by uruchamiać na 64 bitowym systemie stary 32 bitowy system, na którym ma działać przestarzałe (16bitiowe?) narzędzie dla antycznego (8 bitowego?) mcu......

Reply to
Marek

W dniu 2016-11-09 o 12:20, maniek pisze:

Spróbuj odpalić w dosbox'ie

Reply to
Robert Zemła

to ty kur... używasz assemblera? a nie jedynie słusznego avr-gcc? chcesz, żeby europa zrobiła z Ciebie wykluczonego społecznie? no jak się mandziejewicz o tym dowie...

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

Nie mam pod ręką systemu 64-bitowego, więc nie potrafię stwierdzić, czy moje przykłady będą działać. Ale możesz popróbować. Ja używałem assemlebrów:

- Metalink 8051 Assembler (pojęcia nie mam, czy jest jeszcze gdzieś dostępny)

- asx8051.exe z pakietu SDCC

AX51.EXE z kompilatora C Keil (ale to jest duże i instalowalne)

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

działa, ale

A da się to uruchomić pod DOSBOX?

Reply to
slawek

A bo debug info dokleiło. Spróbuj GCC plus odpowiednie opcje.

Reply to
slawek

"slawek"

Zastrzeliłeś mnie pytaniem, bo nie do końca wiem co kryje się pod tą nazwą. Chodzi o wywołanie programu z linii komend czy jak? Możesz rozwinąć temat?

Reply to
maniek

W dniu 22.11.2016 o 22:36, maniek pisze:

W wiki jest opisane. To nie linia komend tylko emulator DOSa tworzący jakby wirtualne środowisko dla dosowych programów które chciałbyś uruchamiać. Możesz też postawić sobie wirtualną maszynę i zainstalować na niej Freedosa albo Opendosa.

Reply to
Mario

[...]

Wygooglaj DOSBOX.

Ściągasz mały programik, uruchamiasz. Robi ci się wirtualny PC z DOS jako okienko w Windows. Plusem jest możliwość obniżenia wydajności itp. Czyli udawanie że znowu masz PC AT pędzony na 16 MHz.

Da się na tym uruchomić np. TurboC, stare gry,... Więc i ten asembler może.

Reply to
slawek