Arduino ATmega2560 - zasilanie 5V

Witam, Czy ktos moze mi wytlumaczyc co znaczy:

[...] " Supplying voltage via the 5V or 3.3V pins bypasses the regulator, and can damage your board. We don't advise it." [...]

ja to tlumacze jako: zasilanie przez 5v lub 3.3 omija regulator i moze zniszczyc plyte, nie radzimy tego ...

nierozumiem co moze zostac zniszczone? chodzi o arduino? czy zasilacz?

chodzi mi o pin 5V na arduino, tzn co moze zostac zniszczone jak podlacze do tego pinu inne urzadzenie i jaki prad moze maksymalnie plynac, jesli arduino jest zasilane z usb (samo arduino pobiera 100mA wynika z komunikatow usb w pc)

dziekuje

Reply to
df4news

W dniu 2015-02-18 o 18:17, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Chodzi o to, że to jest wyjście zasilania i nie powinno być tam podłączane zewnętrzne źródło napięcia. Wg mnie uszkodzić się może stabilizator(y), które są na płytce, a także może być niebezpieczne dla portu USB komputera.

Nie wiem ile z USB: 100mA lub 500mA, z zewnętrznego zasilacza do 1A, przy czym przy pracy ciągłej z takim prądem stabilizator bez radiatora się ugotuje.

Reply to
Michał Lankosz