aparat fotograficzny zasilanie "na paluszki"

Użytkownik Jawi napisał:

Jak nie BC-700 dla kompletnego laika, to już lepiej od tej pseudoładowarki kupić w Lidlu ładowarkę Tronic, sprzedawaną wtedy, gdy pojawią się akumulatorki:

Cena chyba w okolicach 50 lub 60zł. Nie twierdzę że jest najlepsza ale ma osobną kontrolę każdego ładowanego akumulatorka. Gdy niewiele mu brakuje do pełna, to po prostu doładowuje. Jeżeli jest bardziej rozładowany, to najpierw nastąpi rozładowanie a potem ładowanie. Moment wyłączenia kontroluje sprawdzając przegięcie charakterystyki napięcia, czyli -dV. Jedyna obsługa, to włóż, patrz na proste komunikaty lampek i wyjmij, gdy naładowane. Te proste, tanie ładowarki, sprzedawane w zestawach muszą ładować parami, połączone szeregowo akumulatorki. Jak sam zauważyłeś kontrola stanu naładowania to fikcja. Jeżeli jeden akumulatorek odstaje parametrami, to nie ma konserwacyjnego rozładowania/naładowania z kontrolą wyłączenia.

Reply to
Maciek

W dniu 2015-05-26 o 04:17, Maciek pisze:

Ja sobie zamówiłem taką -

ż ma "przelotkę" na 12V - i cena niższa o ~30% od tej którą podajesz.

U mnie ma zastąpić Voltcrafta (BC900) oraz ładowaczke UltraFire do litówek, a coś mi ostatnio przybywa gadgetów na te ostatnie

- mam też z konieczności LiFePo4 - jako zamiennik baterii CR123

Pozdrawiam

Reply to
Waldek

Ale Eneloopy? Moje najstarsze mają 7 lat...

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello Piotr,

Pewnie li-ion. Co tez nie jest takie proste, bo np siemens ME45 zajedza baterie w poltora roku (tzn pojemnosc spada do polowy), a posiadacze Nokii sie chwalili ze "5 lat i jak nowa". Faktycznie - Nokia i SE jakies lepsze byly. I nie wiem - wina w bateriach, czy wina w telefonie ...

Ale ... te Eneloopy to uzywasz tak czesto jak telefon ? Ladowanie co tydzien/trzy dni/ a ostatnio to dwa razy dziennie :-)

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:8703147540$ snipped-for-privacy@squadack.com...

Pisałem o komórkach. Nie znam komórek na Eneloopy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:55648bf9$0$8379$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ja Eneloopy ładuję sporadycznie. Mamy sytuację próby wyciągania logicznych wniosków przy nieporównywalnych testach :). Od roku mam Nokię (dlaczego nigdy na obudowie nie ma symbolu typu - chyba było coś od 600) z niewymienną (tak normalnie) baterią i jestem zadziwiony tym, że ładuję ją przeciętnie co 12 dni. Raz mi się udało uzyskać 14 dni. Ale i tak decyzja - nigdy więcej Nokii, a to przez podejście Nokii do reklamacji: Drugi taki sam telefon ma taką wadę - jak poleży bez ruchu (na stole) kilka godzin to nie sygnalizuje przychodzących rozmów. Czasem próbuje zasygnalizować (jakieś 0,3s początku melodyjki i milknie). Noszony przy sobie sygnalizuje normalnie. A oni naprawiają metodą: "Wykonano upgrade oprogramowania." mimo, że im wypisywałem, że drugi taki sam działa bez zarzutu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk26it$f0v$ snipped-for-privacy@srv.chmurka.net...

No tak, to juz nie da sie odczytac z etykiety pod bateria :-)

To zdecydowanie nie jest smartfon :-)

No ... a gdzie bys szukal przyczyny takiego uszkodzenia ? firmware i ustawienia to IMO dobry trop, bo jak nie to ... telefon zalany :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:55649f8d$0$8388$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jest. Tylko ja jestem specyficznym użytkownikiem :). Głównie służy do noszenia w kieszeni, aby mieć na wszelki przypadek.

Jak bez zmiany ustawień noszony działa, a leżący traci jedną funkcję to nie widzę za bardzo związku z ustawieniami. Dla mnie to nie kontaktujące złącze (w tym może w kwarcu - patrz niżej) lub zimny lut (RoHS). Za pierwszym razem (miesiąc po nabyciu, lokalny serwis) rozmowa taka: Jaki numer. O dzwonię do pana i dzwoni to co pan chce? Mogę jedynie zupgradować oprogramowanie. Zrobili upgrade (przy okazji musieli coś tam chyba rozbierać - na tydzień pomogło). Potem wróciło, a ja czekałem, że może w końcu zrobi się definitywnie, ale nie. Za drugim razem (gdzieś chyba po 3 miesiącach) przez operatora wysłałem z dokładnym opisem - miało trafić do jakiegoś głównego serwisu Nokii. Jak go trzymali 2 tygodnie to mieli dość czasu aby uzyskać u siebie ten efekt. U nas praktycznie codziennie to się zdarzało. Zdaję sobie sprawę, że uszkodzenie niesamowicie trudne do zdiagnozowania. Moim zdaniem powinni wykonać eksperyment i stwierdziwszy, że faktycznie wymienić. Potem znów czekałem, że może w końcu wysiądzie tak, że będzie można pokazać, że po prostu nie działa. Dałem sobie spokój - szkoda mojego czasu na walkę z wiatrakami. Jestem zwolennikiem "głosowania nogami" - u mnie Nokia jest skreślona.

Mieliśmy kiedyś (ubiegły wiek) takie Piccolo. Klient odsyła, że nie działa. Przepuszczamy na testerze - wszystko ok. Wysyłamy. Za jakiś czas znów, przysyła, że nie działa. U nas działa. Mimo to wymieniamy na nowy, a ten zostawiamy sobie. Po kilku tygodniach robi się problem. Delikatne obstukiwanie pozwoliło wykryć, że stuknięcie w kwarc naprawiło go. Ale awarii nie dało się wywołać stukaniem - na moje jak coś zadrgało to zetknęło, jak długo było w bezruchu to w jakiś sposób traciło kontakt. Wymieniliśmy kwarc i już nigdy problem się nie powtórzył. Na pewno nie był to nasz zimny lut tylko coś w środku kwarca. Osobiście uważam, że w tym telefonie jest jakiś podobny problem. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Ale karte ma ? To pogratulowac Microsoftowi :)

moj ma tak, ze jak go obrocic ekranem w dol, to dzwonek wylacza. Feature taki - mozna wylaczyc. Nawet dosc wygodne, do szybkiego przerywania w czasie jakis spotkan. I krokomierz ma, i rozpoznananie twarzy, i trzy czujniki zblizeniowe i

** wie co jeszcze - no wiec i ** wie czy nie ma jakiejs funkcji "wylacz gdy nieuzywany" :-)

Wiekszosc juz Nokie skreslila, choc mysle, ze z innych przyczyn, i w zasadzie jej juz nie ma :-)

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał w wiadomości news:mk26it$f0v$ snipped-for-privacy@srv.chmurka.net...

W moim Szajsungu także. Można pomylić podobne wyglądem i różne konstrukcyjnie modele.

W moim jest jakaś funkcja, która wyczuwa położenie, tyle, że dupa do góry i muszę się wgłębić, przechodzi w jakiś odmienny tryb, który się osobno ustawia.

Nie testowałem leżącego, w każdym razie, np. słuchana muzyczka potrafi zamilknąć, a jest w ustawieniach parametr, który bodajże warunkuje ustawienie dzwonka tak cicho, jak się tylko da.

To tak, jak na wszelkie kłopoty z systemem format dysku, bez nawet choćby pobieżnej próby nie pójścia na łatwiznę.

No właśnie, tak widać najłatwiej. Uni wiedzum lepjej... A może to tylko parametr, który warunkuje cichsze zachowanie telefonu który dłużej leży tak, że nie drze się on dzwonkiem, tylko tak trochę półdyskretnie podzwania...?

Reply to
ACMM-033

Użytkownik Waldek napisał:

Ciekawa ładowarka ale tylko na cylindryczne baterie ze stykami po obu stronach. Wskazany przeze mnie Hahnel ładuje przede wszystkim litowe różnych odmian ze stykami po jednej stronie. Pokrętłami ustawia się rozstaw styków, włożyć można od góry lub poziomo. Napięcia 3,6 3,7 7,2

7,4. Mam aparaty i kamerę na różne dedykowane litowe "klocki", więc to mi załatwia podróżne ładowanie. To trochę inne zastosowanie, niż Twoje. Muszę o niej poczytać, bo jeszcze nie używałem LiFePO a o jakiś IMR nie słyszałem.
Reply to
Maciek

Użytkownik Piotr Gałka napisał:

Zrób film jak leży i odbiera tylko tym krótkim, urwanym dźwiękiem a potem wyślij do jakiegoś głównego serwisu w Europie. Dodaj informacje o kolejnych wizytach w serwisie - co zrobili i nadal jest źle. Może się odezwą. Gdyby to była funkcja, to znikłaby wraz z upgradem uprogramowania. Zresztą sam byś to zrobił przy pomocy przywrócenia ustawień fabrycznych.

Reply to
Maciek

W dniu 2015-05-27 o 01:54, Maciek pisze:

IMR to chyba oznaczenie ogniw Li-MN, ale o nich nie wspominałem :)

O ile sie orientuje, to większe prądy z nich można ciągnąć i są bezpieczniejsze w eksploatacji (pożar/wybuch)

- wujek gugiel na pewno wie więcej ;)

Pozdrawiam

Reply to
Waldek

On 2015-05-25 18:36, PiteR wrote: [...]

No np. ja lubię mojego starego PowerSzita A650 za jego pękatość i ciężar

- jest go za co chwycić i "czuje się" go w ręku. Z drugiej strony, mam też trochę młodszego PowerSzita SX30 z dedykowanym aku i jest on (aparat) również pękaty. :-)

Reply to
JDX
[ciach]

A mnie się wydaje że do pentax'ów można dokupić specjalny koszyczek i do niego włożyć akku R6, a potem tą konstrukcję ładujemy do aparatu. Napewno do k-30, ale zdaje mi się że do k-5 też mi się gdzieś o oczy obiło.

Reply to
Bo t manager