Alternatywa dla ExpressPCB

Czy znacie

korzystał ktoś może z ich oprogramowania i wytwarzania płytek pcb, jeśli tak, to jak z jakością ich wykonania i czasem wykonania, znacie może jakąś ciekawą alternatywę, interesuje mnie detaliczna produkcja, żadna masówka? Z góry dzięki

P.S. Śmiało wtrącajcie wątki o peło, pis i pierdzących grzybkach, mnie to rybka, pod warunkiem, że wtrącicie także coś na temat.

Reply to
bobofrut

W dniu 2015-04-13 o 13:42, bobofrut pisze:

Tp ja tak trochę obok tematu. Zdaje mi się, że ten soft generuje wyłącznie pliki produkcyjne dla tej płytkarni. Nie możesz robić gerberów. Niby masz soft za darmo, ale musisz u nich zamawiać. Nie masz pewności czy jest to ekonomicznie uzasadnione i w przyszłości nie możesz ich zmienić na innych - tańszych, lepszych czy szybszych. Ja bym rozbił zagadnienie na dwa:

  1. Jaki soft? Załóżmy ze darmowy. To polecałbym Kicad. Sporo ludzi używa darmowej wersji Eagle, ale ja akurat nie lubię się przyzwyczajać do softu, którego nie będę mógł legalnie używać w swojej działalności. Są jeszcze inne darmowe jak DesignSpark pod patronatem RS Components.
  2. Jaki producent? I tu chyba jednak przy pojedynczych płytkach korzystniej skorzystać z naszych płytkarni jak prototypy.com.pl, drukowane.pl, Faldruk czy inne. A przy większej ilości, to najlepiej u małych żółtych ludzików.
Reply to
Mario

no tą pewność akurat masz - tyle, że odpowiedź jest negatywna.

Reply to
sundayman

Dzięki za info, przyjrzałem się programowi DesignSpark, muszę przyznać, że to bardzo ciekawe środowisko, planuję przenieść się na nie, mimo że brak mu niektórych komponentów dla pcb, a co do wytwórni płytek znalazłem dla takiego amatora jak ja dwa linki:

tym pierwszym wspominają na hackaday, w skrócie dla prototypów powinno wystarczyć mimo to, że jakość dupy nie urywa.

Zanim będę bazgrał swoje "foot print pcb" dla DesignSpark, to zapytam, bo może ktoś Posiada w swoich zakładkach przeglądarki jakieś linki do bibliotek dla DesignSpark, np. do transformatorów pcb?

Jeszcze raz dzięki, i niech moc będzie z Wami.

Reply to
bobofrut

bobofrut wrote: [...]

Robiłem w dirtypcbs i jakość była w miarę niezła. Zmawiałem też w Seeed Studio i ITead. Na jakość nie narzekam, ale przy takich cenach nie spodziewaj się cudów. 3pcb nie znam. Zaletą dirtypcbs jest to że można w cenie wybrać dowolny kolor soldermaski. Większość tanich producentów kasuje ekstra za zmianę z domyślnego zielonego. Jeśli chcesz ładne płytki to zobacz OSH Park. Drożej, ale i solidnie.

pzdr, j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 15:10:06 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

Dokładnie tak jest! Dobre dla amatorów, którzy coś tam sobie chcą swojego wyrzeźbić w kilku sztukach. Lub dla frajerów

Ja bym rozbił

Ależ Eagle'a jak najbardziej będziesz mógł legalnie dalej wykorzystywać do swojej działalności!! Za relatywnie niewielką kasę kupujesz pełną wersję. Soft całkiem przyjemny. Ekspertem od Eagle'a nie jestem, ale tak z ciekawości kiedyś zassałem sobie darmową wersję i IMHO jest b. fajny.

Są jeszcze

Dokładnie! Ja korzystam z pcb-cart. Jakość bez pudła !!

Reply to
stchebel

====================

W końcu zaczynasz NORMALNIE pisać tutaj. Tak trzymaj.

Reply to
stchebel

W dniu 2015-04-17 o 10:13, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ależ ja to wiem, że można kupić pełną wersją. Ale czym pozytywnym ma się wyróżniać od innych "niskobudżetowych" CADów? Gdybym miał kupować to najpierw musiałbym porównać do innych tanich, jak DipTrace, Autotrax, czy Rimu. Moim zdaniem Eagle jest porównywalny do całkiem darmowego Kicada.

Reply to
Mario

Nie wiem jak inne ale EAGLE ma wewnętrzny język skryptowy i jest to jak dla mnie mega plus. Drugim ważnym elementem jest że trzyma projekty w XML-u więc ładnie daje sie kontrolować SVN-em czy CVS-em.

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 10:47:17 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

Z ciekawości zassam sobie Kicada, bo nie mam zdania w tym temacie.

Reply to
stchebel

W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 12:50:40 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:

===========

A to już zakrawa na przerost formy nad treścią. Ja nawet nie wiem co to jest XML/SVN/CVS. Poważnie !! Nawet w starym dosowskim Orcadzie wiem gdzie jest projekt trzymany. Po prostu w jakimś katalogu o jakiejś nazwie. Jasne, że pod dosem przełanczanie pomiędzy PCB i SCH było z dzisiejszego punktu widzenia upierdliwe, no ale te sprawy załatwia dzisiaj OS. A może bezwiednie wykorzystuję to oczym piszesz? Weź mnie oświeć !!

Reply to
stchebel

W dniu 2015-04-17 o 15:28, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

SVN i CVS to systemy kontroli wersji. Do zarządzania projektami, które są często modyfikowane, zwłaszcza w pracy grupowej. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby jedna osoba mogła tyle napłodzić, aby nie potrafiła ogarnąć swoich projektów pozapisywanych włącznie z wersjami w osobnych katalogach. A w przypadku firmy, w której jest kilku projektantów, to raczej bym się spodziewał, że nie będą rzeźbić w Eagle tylko kupią sobie porządny soft umożliwiający pracę grupową.

Reply to
Mario

W dniu 2015-04-17 o 15:28, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

To do Adama bo widzę go tylko w cytowaniu u ciebie. Kicad ma pliki tekstowe więc pewnie też się daje kontrolować przez SVN.

Reply to
Mario

Czyli niby jaki "porządny software" proponujesz dla 5 - 10 osób pracujących razem w kilku krajach ( takie rozproszenie) ? Taki za $$$$$$$$$ dolarów ?

Kurde jakoś nas jeszcze nie stać.

Oczywiście można prowadzić dziennik zmian, wszystko w plikach i opisach do nich.

No ale jeżeli można zrobić diffa pomiędzy rewizją A a rewizją F to czasem pomaga.

Plików z ukończonych projektów też nie można trzymać bezpośrednio jako plików bo ktoś niechcący może otworzyć i coś zmienić.

No i dystrybucja aktualnej wersji też jest prostsza.

Dobrze by było żeby inni opisali jak sobie radzą z kontrolą wersji w swoich projektach. Cenne są informacje od ludzi , którzy to robią a nie jak się komu wydaje.

Tylko projektów płytek mam już kilkaset nie licząc rewizji do nich.

Pzdr.

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 18:08:34 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

====

Być może "coś w tym jest". Coś mnie w tym ciekawi w Twoim odpisie w tym wątku, ale szczerze powiedziawszy za cholerę nie rozumiem argumentacji. Tylko proszę bez żadnej urazy. A dajmy na to,że robimy syfrówę:

1) Franek robi deserjalizację A/D (12-bit) 2) Józek robi miksowanie syfrowe 3) Heniek robi demodulację tego bajzlu 4) itd.,itp....

Powyższe jest do ogarnięcia przez byle nawet Stasia Chebla. Z łapanki będzie szybciej lub taniej? No way !!

============

I tak chcąc/niechcąc wchodzimy poniekąd w tematy polityczne.

Za komuny na dowolne studia było trochę kandydatów. Powiedzmy n/miejsce.

Dzisiaj mamy "en" miejsc/kandydata

I byle kto tych egzamów nie zdawał. Jasne, były tzw. "miejsca rektorskie", ale taki młotek wylatywał ze studiów po pierwszym semestrze. Więc nie ma sprawy !!

===================

Jeżeli Twoim zdaniem (XML/SVN/CVS) /(dalej nie wiem co to jest, ale mniejsza o to) w czymkolwiek i komukolwiek pomaga.

A może by tak inaczej podejść do tematu? Back to school!! Prawo Ohma + Kirkchoffa!!

Reply to
stchebel

no i europa... "pedale" (*)

(*) to dodałem od siebie...

Reply to
platformowe głupki

użytkownik platformowe głupki napisał:

Jak tam sprzedaż kabelków Karolu?

Widzę, że masz dużo niedziałających nagrywarek:) Czyżby to te słynne psujące komputer?

I na koniec specjalnie dla ciebie piosenka:

Pzdr.

Reply to
donek999bronek

do wygrania stówka - trzeba mi namierzyć pederastę... czy Ktoś pomoże?

Reply to
platformowe głupki

użytkownik bobofrut napisał:

Z darmowych:

Z komercyjnych najtańszy jest SprintLayout

Reply to
donek999bronek

W dniu 2015-04-18 o 19:26, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jaki on biedny, znęcają się nad nim :)

"Przepraszam, ze względu na ataki pedofili, musiałem usunąć moją stronę "O MNIE"... Próbują mnie atakować podając na różnych śmiecio stronach moje prywatne dane osobowe... Jakby coś proszę pisać - w każdej sprawie, mój adres: snipped-for-privacy@go2.pl."

:)

Reply to
janusz_k