alarm, plus czy minus, odwracanie stanu logicznego

witam Chcę sobie zrobić alaram. tak dla znalezienia zastosowania praktycznego dla arduino. Mam zagwozdkę z czujnikami ruchu. Gdy wychwycą ruch podają plus 3.3V, czyli stan wysoki. Niby niema problemu, ale nie podoba mi się to. gdyby ktoś odciął kabel, to mam zonka, trudno będzie wykryć zanik. przy aktywacji alarmu, łatwiej wykryć uszkodzony kabel, jak jest na nim normalnie plus, po aktywacji minus.... A moze przesadzam? Tak czy owak, jak najprościej, z uwzględnieniem bez awaryjności odwrócić plus na minus? Dałoby się to jakoś zrobić bez tranzystorów, przekaźników?

ToMasz

Reply to
ToMasz

Biorąc pod uwagę jakie to będą czujniki - przesadzasz. Zrób tak, żeby nikt nie dobrał ci się do kabli bez wcześniejszej aktywacji alarmu. Kombinacja z odwróceniem polaryzacji czy nawet zrobienie tak jak norma przewiduje niewiele poprawi bezpieczeństwo. Ważniejsze IMHO jest okresowe przetestowanie systemu.

Reply to
Mirek

Profesjonalnie i nie tylko uzywa sie sygnalu o okreslonych parametrach. Odbiornik sygnalu posiada komparator okienkowy. Wyjscie sygnalu poza zakres komparatora uruchamia alarm. Np. Czyjka zasilana 12V. Sygnal z czujki jak nie ma ruchu np 7V. Zwarcie przewodow wywola alarm bo sie zrobi 0V. Przeciecie wywola alarm bo sie zrobi 12V. Pojawienie sie ruchu powoduje zmiane napiecia wyjsciowego czujki i wyjscie poza zakres komparatora okienkowego.

Reply to
Zenek Kapelinder

nie. profesjonalny alarm z lat 90siątych jest i o dziwo działa. nie chcę go ruszać, choćby z powodu braku dokumentacji. chcę się "pobawić" Zrobiłem dyskretne powiadomienie o wejściu, na arduino, które w zasadzie się nudzi. wiec chcę zliczać wejścia, podłączyć jak najwięcej czujek ruchu - w roli zabezpieczenia. po wyzwoleniu mój alarm nie ma wyć, ale wysyłać smsy. A najważniejsze że robię to z synem. Strasznie się wnerwiał, jak mu powiedziałem ze lepiej byłoby sterować masą, bo będzie musiał przerabiać program. :)

ToMasz

Reply to
ToMasz

Jak wiesz lepiej to po co pytasz i dupe zawracasz?

Reply to
Zenek Kapelinder

nie twierdzę że wiem lepiej. Dziękuję za informacje o oknie, ale ja nie jestem w stanie tego zrobić. Natomiast odwrócenie + na -.... da radę zrobić na przekaźniku. ale przekaźnik na 3.3v? Może na 5V zadziała, ale ile potrzebuje prądu? więc moze lepiej to zrobić na 1 tranzystorze? dalej jest to tanie rozwiązanie, wykonalne samodzielnie. Profesjonalne wykonanie - poza zdolnościami i finansami

ToMasz

Reply to
ToMasz

To jakieś dziwne czujki. Typowe alarmowe mają.półprzewodnikowy przekaźnik, który jest rozwierany przy.wykryciu ruchu. Taką czujkę podłączasz przez pullup do Vcc na wejście arduimo, nie ma znaczenia dla czujki czy to Vcc jest 3.3 czy 5V.

Reply to
Marek

znaczenia

Przerwanie obwodu czujki (która normalnie robi pulldown w takim podłączeniu) spowoduje alarm taki sam jak wykrycie ruchu, więc od razu masz też wykrywanie przerywanych kabli.

Reply to
Marek

Czyli bez alarmu podają stan niski - czyli zwierają do masy. W czym problem?

Reply to
Pcimol

Hmm, komparator okienkowy to dwa komparatory połączone w odpowiedni sposób... jest to dobrze wyjaśnione w sieci.

Na przykład tak:

Adam Wysocki

Ale nie wykryjesz w ten sposób zwarcia kabli, a to o to autorowi chodzi.

Reply to
Adam Wysocki

Nie rozumiem, taką sytuacje wykrywa od razu test ruchu, sugerujesz że autor nie będzie przeprowadzał obowiązkowych testów działania.systemu alarmiwego? U mnie taki test uruchamia się codziennie podczas wyłączenia czuwania. System zbiera statystyki ruchu z pomieszczeń i jeślli jakaś czujka nie ma detekcji to przychodzi o tym info w podsumowaniu dnia lub po załączeniu czuwanua.

Reply to
Marek

Jaki to system?

Reply to