Aku Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)?

Czy ma kto¶ z Was do¶wiadczenie z aku paluszkami AA Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)? Generalnie interesuje mnie trwa³o¶æ i czy nie wylewaj±. W³a¶nie zaczê³y mi wylewaæ 2,5-3 letnie Eneloopy (bia³e 2100 mAh, przy minusowym koñcu), szczê¶liwie w torbie (wrzucone jako zapas), a nie w lampie b³yskowej czy innym urz±dzeniu - z której to przyczyny bia³ych eneloopów w najbli¿szej przysz³o¶ci nie zamierzam kupowaæ. Mam jeszcze czarne Eneloopy Pro, ale mimo, ¿e Pro s± bardzo dobre, to jednak s± drogie (ok. 100 z³ za 8 szt. - tyle bym dodatkowo potrzebowa³ - czarne Eneloopy Pro mo¿na kupiæ te¿ prosto z Japonii, ale wychodzi dro¿ej z wysy³k± oko³o $32 za 8 szt.), a te AA Panasonic 2700 mAh maj± teoretycznie wiêksz± pojemno¶æ (minimum 2500 mAh) i s± tañsze (ok. 100 z³ za 12 szt. - tyle bym kupowa³ z lekkim zapasem). My¶lê, ¿e skoro to Panasonic, to mog± mieæ technologiê podobn± do eneloopów? Najbardziej teraz bojê siê wylewania, ale chcia³bym równie¿, ¿eby nie pada³y jak muchy (przyk³adowo AA zielone DC1500 Duracell 2650 mAh szybko mi pada³y - przez co zrazi³em siê do Duracelli - podobnie AAA Tronic z Lidla). Zastosowanie to m.in. lampa b³yskowa oraz rêczne skanery (skaner wg instrukcji wymaga 2x 1,5V alkali, a z aku 1,2V ³yka³ z powodzeniem tylko eneloopy, na innych aku wy³±cza³ siê w chwili za¶wiecenia lampy skanera), do tego jakie¶ radia i zabawki (dobre zabawki - jakie¶ kolejki itp. - s± drogie i nie warto ryzykowaæ wylewaj±cymi aku, a przy bateriach alkalicznych mo¿na zbankrutowaæ ;-) ). Mo¿e kto¶ zna krzywe roz³adowania Eneloopów i tych "zwyk³ych" 2700 mAh?

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 09.07.2017 o 16:12, ąćęłńóśźż pisze:

Czy czasami obecnie Panasonic nie jest właścicielem marki Sanyo i Eneloop i producentem tych aku??

Reply to
Czarek

wlasnie szybko poogladalem bo nieco mnie zmartwiles

eneloopow mam jakies 30 glownie aa ale kilka aaa tez

niektore w sprzecie ktory przelezal zime na dworze (latarki w samochodach, czujniki temperatury ze stacji pogodowej)

niektore maja ponad 5 lat, zadnych wyciekow czy innych problemow

jestes pewien ze to nie uszkodzenie mechaniczne?

Reply to
m4rkiz

Ponoć ta marka jest masowo podrabiana. Tak już jest z takimi "wielce firmowymi" produktami (a już szczególnie jakimiś drobiazgami), że wybierasz je, no bo "powszechnie wiadomo że najlepsze", więc kupujesz, a to jakieś żółte rączki ponalepiały na swe produkty pięknie wyglądające, "firmowe" nalepki.

Ale jest też inna możliwa przyczyna, że Ci tak szybko padają akumulatorki: może masz kiepską ładowarkę, która permanentnie przeładowuje. Nawet najlepsze ogniwa mogą od tego się popsować...

Też jakiś trop.

Reply to
JaNus

Mogę tylko potwierdzić - moje, nawet najstarsze, nie mają żadnych problemów.

no ale ty kupiłeś w unii europejskiej...

Uszkodzenie mechaniczne w miêkkiej kieszeni torby? Dwóch aku na raz, w identyczny sposób (od "dupki" z minusem)? £adowarka od 2,5 lat oryginalna Panasonic BQ-CC16 0,55A (wcze¶niej Ansmann Energy 16, ta daj±c 700 mA potrafi prze³adowywaæ/przegrzewaæ). ¦ledzê, ¿e te dwa wyciekaj±ce kupi³em (³±cznie parêna¶cie sztuk) w czerwcu 2014 w usiech na amazonie (Sanyo HR-3UTGA, nabite daty 13-06 IP, 13-06 IQ), ni¿ w styczniu 2015 w Bratexie (Panasonic BK-3MCCE, nabita data 14-05LE) - z amazona by³y na blisterze:

a z Bratexu w pude³eczkach po 4 szt. z opakowania zbiorczego.

Dla porównania czarne Pro kupione w styczniu 2014 na amazon.com maj± oznaczenia Sanyo HR-3UWXA (nabita data 13-09 SH), a kupione w styczniu 2015 w Bratexie Panasonic BH-3HCCE (nabita data 14-03 YO).

Na pierwszy rzut oka amerykañskie od europejskich ³atwo rozró¿niæ po du¿ych znakach recyklingu (na amerykañskich dodatkowy symbol RBRC dla USA&Canada).

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 10.07.2017 o 09:33, ąćęłńóśźż pisze:

[...] Może Ci upadły na twardą powierzchnię, one tego bardzo nie lubią. Mam Eneloopy w różnym wieku, nigdy nie miałem problemów z wyciekiem. Ładuję tylko BC700.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz .

Mog³o tak byæ (z takimi czy z innymi) - co siê wtedy dzieje?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Powitanko,

Jedyne akumulatorki jakie wylały, to brandowane jako Elemis. Kupione w ramach eksperymentu "co są warte aku. w cenie baterii". Eneloopy mam jeszcze Sanyo i mają się świetnie (czyli sporo latek mają). Panasonica po przejęciu Sanyo też. 2 nawet przeżyły rozładowanie do 0. Nie wiem, co tym Twoim mogło zaszkodzić. Może za gorąco im było. Choć u mnie w stacji pogodowej II rok takie AAA działają na słoneczku pełnym i w mrozy siarczyste;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 2017-07-10 o 12:44, ąćęłńóśźż pisze:

A nie wytarły Ci się one na "dupkach"? może ta blacha jest czymś pokryta np cynkiem i od noszenia albo upadku Ci się to uszkodziło i dlatego wylały, ja też mam stare enelopy i nic się z nimi nie dzieje a inne mniej firmowe już mi wylały.

Reply to
Janusz

W dniu 2017-07-09 o 16:12, ąćęłńóśźż pisze:

Moim zdaniem to nadinterpretacja. Osobiście zafiksowałem się na Eneloopach oraz na Fujitsu. Używam ich od lat w sprzęcie fotograficznym. Takie zastosowanie daje im nieźle popalić bo albo długo leżą w szufladzie w stanie naładowanym, albo po takim leżakowaniu wędrują do energetycznego sprzętu gdzie robią się gorące, że trudno je utrzymać w dłoni. Nie rozładowują się w zauważalny sposób podczas leżakowania. Drugie zastosowanie to lampki w garderobie, gdzie akumulatorki głównie nic nie robią - więc skrajnie odmienne.

Wcześniej testowałem Ready2Use Varty jako jedyną rozsądną konkurencję. Próby czasu nie przetrwał ani jeden egzemplarz spośród kilkunastu. Wszystkie straciły pojemność w sposób niemalże skokowy.

Odnośnie białych Eneloopów dałbym im 4 gwiazdki. Mniej więcej po w/w okresie eksploatacji wszystkie padły mimo ładowania specjalistyczną ładowarką w ręcznie dobieranymi parametrami wszystkiego. Mimo iż mają podobna do Varty liczbę ładowań (z tego co pamiętam to 2000) - żadne z nich nie dożyły nawet 10% tego. A to i tak super w porównaniu z innymi akumulatorami.

Co mogło się stać? Albo kupiłeś podróby, albo doprowadziłeś je do długiego czasu trwania w stanie rozładowanym. Na skutkach mechanicznych prób wytrzymałościowych takich ogniw nie znam się więc pominę to milczeniem :-)

Tak czy owak nigdy nie zdarzyło mi się aby biały Eneloop wylał. Ale zaznaczę, że wszystkie eksploatuję jak Bozia przykazała: nigdy nie trzymam ich w stanie rozładowanym. Nie wiem co się wtedy może dziać z nimi i nie będę sprawdzał.

Zalecam kupowanie akumulatorów z firmy Baltrade w Gdańsku. Oni nie bawią się w podróby. Adres hurtowni wygooglasz sobie. Póki co wyłącznie u nich kupuję. Na znanym serwisie A pracownicy tejże firmy dorabiają sobie i czasem jest taniej ;-) Przy odrobinie spostrzegawczości można ich wytropić ;-)

Ten wybór jest the best. Jeśli chcesz mieć dobrze - płać. Te akumulatory oraz czarne Fujitsu (młodszy i tańszy klon) tworzą moim zdaniem wyznacznik jakości. Nie wiem ile czasu je eksploatuję bo nie prowadzę badań statystycznych, ale póki co ANI JEDEN mi nie padł. Zarówno w serii AA jak i AAA. A wierz mi, że nie daję im komfortowych warunków (nawiązuję do foto-zainteresowań). Niby mają żywotność 500 ładowań, ale te o żywotności 2000 poległy przy ok 200. Pożegnałem się więc z nimi. Policz sobie ile kosztuje pranie torby z elektrolitu lub wymiana padłych akumulatorów na czarną serię. Szkoda czasu na eksperymenty.

Tak na marginesie... Panasonic wykupił od Sanyo markę Eneloop.

Reply to
Marek S

Pozostawanie w stanie roz³adowanym moich aku trwa mo¿e kilka godzin (do powrotu do domu), ewentualnie parê dni (zostawione w torbie), nigdy d³u¿ej, zreszt± w moim skanerze nie roz³adowuj± siê do zera. Nie s±dzê, aby aku na blisterach kupione w usiech przez amazon.com by³y podróbk±. To wylanie to zwilgotnienie czê¶ci dupki zielonym nalotem, na oko wyp³ywaj±cym spomiêdzy blachy, a plastiku. Odkry³em te¿ zielony nalot w pude³eczkach, w których trzymam aku (aku do pude³eczek zawsze l±duj± na³adowane).

500 ³adowañ Pro to i tak niewyobra¿alnie du¿o, wcze¶niej siê zestarzej±. Natomiast ró¿nica cenowa pomiêdzy bia³ymi, a czarnymi (u Sanyo nazwa "XX", u Panasonica "Pro") jest niezwykle du¿a (praktycznie dwukrotna), st±d moje pytanie o nieeneloopowe 2700mAh. Potrzebujê m.in. do lampy b³yskowej, gdzie wydajno¶æ pr±dowa jest wa¿na (szczególnie przy zdjêciach seryjnych czy przy pe³nych mocach b³ysków).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Ciekawa strona o aku:

o ³adowarkach:

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Dobry artyku³ i wyja¶nienie, dlaczego w³asnie Fujitsu: To po prostu do Fujitsu (a nie do Panasonica) nale¿y jedyna w Japonii fabryka w Takasaki, która produkuje Eneloopy:

Co ciekawe Ikea Ladda podobno pochodz± te¿ z tej fabryki.

-----

ąćęłńóśźż

W dniu 2017-07-11 o 09:46, ąćęłńóśźż pisze:

To jest ok.

Generalnie ciężko zdefiniować bezpieczny % rozładowania. Wiem, że rozładowanie do zera w urządzeniu, które to potrafi (np. latarka) potrafi uśmiercić szybko akumulator.

Przechowuję akumulatorki w plecaku foto, szufladzie. Eksploatuję w przeróżnych sprzętach. Zimą potrafią zmarznąć a latem zgrzać się. Nigdy żadna bateria nie tworzyła zielonego nalotu, nigdy nie wylała.

Na amazon.com masz maga wielkie szanse na podróby. Mnóstwo Chińczyków daje lokalizację US, UK itd. Chyba właśnie odpowiedziałeś sobie, co dolega akumulatorkom :-)

Też wychodzę z podobnego założenia.

Kurcze, tego już nie pamiętam ale wydaje mi się, że XX to nie Pro. Pro powstało jako kolejna generacja (seria B) poprzedników.

A białe i czarne, to zupełnie inne technologie. Białe nie bardzo nadają się do sprzętu foto a te czarne są głównie temu sprzętowi dedykowane. To nawet oficjalnie było publikowane. Nie chce mi się szukać, ale prawie na pewno na stronach producenta.

... i uzasadniona

Reply to
Marek S

W dniu 2017-07-11 o 23:26, ąćęłńóśźż pisze:

Ja to testowałem na własnej d... Tak więc tym testom ufam najbardziej :-D

Reply to
Marek S

IKEA Ladda 30 z³/4 szt., plotka niesie, ¿e to Eneloopy Pro (oryginalne Panasonic 50 z³/4 szt.) - czy to prawda?

Do tego tania ³adowarka na USB:

- ciekawe, jak± ma zasadê dzia³ania (czas? delta t/V)?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Eneloopy Pro 2500 mAh? Podaj ¼ród³o!