aktywny sub 30-50 W

nie da rady

sio na forum podane w innym wątku

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Dnia Thu, 9 Nov 2006 10:24:07 +0100, __\/\/aldek napisał(a):

A może jeszcze podskoczyć w weekend i zmontować? ;)

PAndy dał ci wędkę, idź łowić ryby.

Dam ci jeszcze dwie:

Jeśli chodzi o wzmacniacz, ja zrobiłem według tego schematu:

Jeśli chodzi o pudło, _musisz_ mieć parametry Thiele/Smalla dla wybranego glośnika (podaje je producent, można też zmierzyć) i zaprojektować pudło samemu. Punkt. Najpierw kup głośnik, a potem zrób pudło.

Do projektu poszukaj w necie plików ported.xls i sealed.xls (są gdzieś na DIYsubwoofers.org). A pudło zaprojektuj zamknięte (wg. sealed.xls).

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Dnia Thu, 9 Nov 2006 14:44:46 +0100, __\/\/aldek napisał(a):

A nie, jadę już do KRK na wycieczkę ;)

No i?

Jakie, kurna, szczegóły? Schemat mało szczegółowy? A poza tym piszesz, że masz wyjście na subwoofer "8ohm, 30W", co sugeruje, że ci pasywny potrzebny.

Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Popatrz na podany przez PAndy'ego link, poczytaj o parametrach T-S, popatrz w katalogi Tonsila, Visatona, Vify, Scan-Speaka...

Nie. Zasilacz impulsowy się nie nadaje.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Dnia Thu, 9 Nov 2006 17:08:12 +0100, nuclear napisał(a):

Aaaale jeśli to jest PMPO? ;)

Pzdr. Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Dnia Thu, 9 Nov 2006 23:32:21 +0100, __\/\/aldek napisał(a):

To znaczy, że nie sprawdzasz nawet podanych linków :( Dałem ci linka do _schematu_, gdzie nic już nie trzeba liczyć...

Tak. Głośnik 8 ohm podłączony bezpośrednio na wyjście, bez żadnych zwrotnic i wzmacniaczy. Masz w tym "kocie" regulację wzmocnienia i częstotliwości odcięcia suba? Bo 250Hz to chyba dość wysoko, po głowie mi 180Hz chodzi jako standard dla Dolby Digital.

Ilu użytkowników, tyle opinii. Mnie tonsile nie przeszkadzają... Moc nawet

30W wystarczy. Jako głośników niskotonowych swego czasu używałem GDN 20cm i 30W (GDN20/30 ?) i byłem zadowolony. Ale znani mi bywalcy tej grupy (he, he ;) ) nie wzięliby takiego sprzętu do ręki nawet po to, by nim rzucić ;)

Zawsze chciałem sobie sprowadzić Shivę z Avatar Audio (12") albo ScanSpeaka jakiegoś zacnego, ale zawsze były ważniejsze wydatki, a teraz już OIDW obie firmy nie istnieją :(

Trollujesz. Zamiast ładnie podziękować, przeczytać, wyciągnąć wnioski. Z mojej strony EOT.

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

No dobra. Weź Alpharda LW800 (bo tani), płytę wiórową, pudło zrób o wymiarach wewnętrznych 300mmx300mmx300mm. Głośnik od spodu (w podłogę). Dodaj nóżki i rurę do bass reflexu. Rurę policz jakomś boxplotem albo jednym z miliona innych programów do liczenia obudów bass reflex.

Kup w sklepie kit wzmacniacza na tda7294 (ok 50 zł) i kit (chyba z nord electr.) filtru dolnoprzepustowego (ok 20 zł) Dokup do tego transformator (drogo), mostek kilkuamperowy, elektrolity do filtra. Poklej do kupy i gotowe.

A teraz zrób kawę i poczytaj na forum:

jak się postarasz, to znajdziesz mnóstwo gotowych przepisów. Nie leń się, do roboty

MAc

Reply to
MAc

__\/\/aldek napisał(a):

No stary, jak nie jestes elektronikiem to dla wlasnego bezpieczenstwa, jak rowniez bezpieczenstwa innych pojdz na allegro i zamow sobie gotowy wzmacniacz. Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB