ACR GCC pytanie

Witam, Czy komus udalo sie kiedykolwiek zrobic kopie struktury w eepromie lub przekopiowac z eepromu do ramu ponizszymi instrukcjami?? "eeprom_read_block" i "eeprom_write_block"

typedef struct { int adres[6]; unsigned char preheat[6]; unsigned char limit[6]; unsigned char character[6]; unsigned char nazwa[16] ; }eeprom_set;

eeprom_set ustawienia;

if (eeprom_is_ready()) eeprom_read_block(&ustawienia,&eeust[setting_number],sizeof(ustawienia));

Jedno ale... jak eeprom nie ready to nie odczyta... ;-) Wlasnie odkrylem blad ;-)

Reply to
Milosz Skowyra

Jedno ale, funkcje z prototypami w eeprom.h nie dzialaja w Mega169.

Reply to
Milosz Skowyra

zagladalem do zrodla eeprom_read_block i eeprom_write_block i tam juz jest zaimplementowane czekanie na gotowosc eepromu !!!!

p.s. mam podejrzenie mam ze read dziala poprawnie ale write juz nie !!

Racja...

U mnie dziala poprawnie i zapis i odczyt.

Reply to
Milosz Skowyra

W artykule <c7t70p$cgl$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Paweł Kurzawa napisal(a):

A w size_of to wpisałeś nazwę zmiennej, a nie typ?

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Mozna. A przy tablicach nawet nalezy.

A przy write musisz zamieniac adresy ?

void eeprom_read_block (void *buf, const void *addr, size_t n); void eeprom_write_block (const void *buf, void *addr, size_t n);

na moj gust sprobuj

eeprom_write_block( &floatVar, &eeprom_var4, sizeof(floatVar) );

Z dobrze poinformowanego źródła wiem, że nie ma w tym cudów 8-)

... Tak jak zauważył J.F. nie ma powodu, aby zamieniać zmienne w wywołaniu funkcji. Zawsze na drugim miejscu jest adres do EEPROM-u.

Pozdrawiam,

Reply to
Artur Lipowski

W artykule <c7t8gr$h3d$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> Paweł Kurzawa napisal(a):