23" zabawa z wymianą świetlówek

mam 2 identyczne monitory LCD CCFL 23 SAMSUNG 2343BW, jeden ma uwaloną matrycę wgnioty rysy - ale przebieg 4tys godzin, drugi ma idealną matrycę ale przebieg 8tys godzin

na tym monitorze z 8 tys godzin obraz jest wyraźnie gorszy: żółty wypłowiały

na tym monitorze z 4 tys godzin obraz jest bielutki -ogromna różnica

Na allegro są do sprzedania nowe świetlówki 23" za 80zł komplet, czy warto bawić się w wymianę i czy obraz odzyska biel i kolor tak jak to było w nowym monitorze?

Pomyślałem też żeby zamienić podświetlenia ale skoro mam rozbierać matryce w drobny mak to już wymienię CCFLy

Zależy mi na tym sprzęcie bo to monitor o podwyższonej rozdzielczości

2048x1152 unikat, dzisiaj za LED FHD+ trzeba zapłacić >1000zł...

help

Reply to
Witak

W dniu 2016-03-19 o 12:11, Witak pisze:

Bawiłem się właśnie za wymianę świetlówki w laptopowej 15,6 cala. Pierwszy raz Ja pitole, ale to jest jazda. Praktycznie wszystko miałem do rozebrania, po kolei folijki bo po ściągnięciu osłony jarzeniówki wyskakuje taka odblaskowa folia z szyby i aby nałożyć to z powrotem to trzeba mieć tą szybę samiutką w ramce z jarzeniówką. Oczywiście wszędobylki kurz elektrostatycznie przykleja się do wszystkiego co możliwe i najtrudniej dostępne.

Tak więc, o ile oglądałem filmiki niektóre matryce mają w miarę fajny dostęp do lamp i zabawa jest prosta. Ale jak trafisz na taką jak moja... Sugestia jaką słyszałem to robić to w łazience w której długo brało się prysznic. Mniej lata paproków.

Efekt - no w moim przypadku operacja się udała. Opłacało się.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-03-19 o 12:11, Witak pisze:

[...]

To niekoniecznie od świetlówek, pobaw się profilami ICC. Mam NECa z

22000 godzin na liczniku, kalibruje się bez problemów na 6500K, na 5000 już nie wyrabia tych 130 kandeli. Ale to jest NEC serii 90 :-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Na aliexpresie są po 10$ za 10 szt. Wymieniałem w Samsungu 225bw i w mojej ocenie jest to praca trudna i czasochłonna. Gdybym wiedział wcześniej ile z tym roboty, to bym sobie odpuścił.

Reply to
PcmOl

W dniu 2016-03-19 o 12:11, Witak pisze:

Najpierw jeśli się da przełóż zasilanie świetlówki - może inwerter z jakiegoś powodu nie daje rady. Potem sprawdź, czy nie da się kalibracją (jak Paweł w wątku radził). Jak ww nie pomogą, to skoro masz dwie takie same matryce i masz zamiar przełożyć podświetlenie z jednej do drugiej, to najpierw rozbierz ta zepsutą (dawcę świetlówek) i oceń, czy dasz radę to poskładać sensownie w tym drugim. Jeśli dasz radę, to robisz, jeśli nie to kupno zestawu nowych świetlówek też bez sensu i generalnie daj zarobić jakiemuś serwisowi albo w cenie usługi kup używany monitor :) pozdrawiam Krzysiek

Reply to
ks

dokładnie tak pomyślałem, rozbiorę ten uszkodzony i zobacze jak to sie wymienia

co do kupowania innego monitora to napisałem: ten monitor to unikat, zależy mi na nim, po pierwsze LED nie toleruję (oczy mnie bolą) po drugie każdy LED powyżej 1920x1080 kosztuje majątek

a ten samsung to JEDYNY model CCFL z wyższą rozdzielczością niż FHD

podsumowując: jeżeli wyremontowałem zasilacz, jeżeli wymienię świetlówki to będę miał monitor jak NOWY

Reply to
Witak

W dniu 2016-03-21 o 15:12, Witak pisze:

Rozumiem przywiązanie do sprzętu :) sam mam toske r500 której nie wymienił bym na żadnego choćby najlepszego laptopa albo tableta (no może na r600). Pozostaje tylko życzyć powodzenia w wymianie. Osobiście kiedyś wymieniałem w starej toshibie 3010 świetlówkę, i nie było z tym żadnego problemu - parę blaszek odgiąć, wyjąć stare, wsadzić nowe i działa do tej pory (no co, win98 działa na 96mb ramu i mam awaryjny programator do avr-ów na lpt). Albo miałem fuksa albo wpadnięty w okolicę świetlówki kurz nie ma znaczenia dla obrazu, bo nie zauważyłem po wymianie żadnych cieni, nierównej jasności itp defektów. pozdrawiam Krzysiek

Reply to
ks

W dniu 2016-03-22 o 12:20, ks pisze:

Ale czad. Czyli nie tylko ja mam IBM T43 z Windows 98SE tylko do obsługi po LPT programatora PS32 firmy ACS :)

Chyba jednak sprzedam ten zestaw i kupię TL866CS.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-03-22 o 19:00, Irokez pisze:

Ja używam tylko sporadycznie jak muszę, ostatnio ze 3 lata temu... no ale jak działa, to niech leży w szafie. W końcu czy ktoś słyszał o przypadku, żeby ktoś wyrzucił stary młotek jak sobie kupi nowy? pozdrawiam Krzysiek

Reply to
ks