1 ohm

Czesc,

czy mozecie mi pomoc obliczyc napiecie na rezystorze 1ohm? Obrazek wyglada czytelnie czcionka proporcjonalna (np.Courier):

ZP 4A 2ohm ----(->)----@----##----@---------o + | # | | # 4ohm | | | # 1ohm | (+)ZN 8V # | (-) | ------------@----------@---------o -

Nijak nie wychodzi mi wynik jak w ksiazce i nie wiem czy blad moj czy w druku? W ksiazce jest to do rozwiazania metoda analizy pradow obwodowych (bez obliczania napiec wezlowych, zamiany zrodel, superpozycji itd.)

legenda :)

(->) Zrodlo Pradowe (-+) Zrodlo Napieciowe ## Rezystor @ Wezel

pozdrawiam Pawel

Reply to
Pawel
Władysław Skoczylas
Reply to
Bogdan Gutknecht
Reply to
Władysław Skoczylas
Reply to
Bogdan Gutknecht
Reply to
Władysław Skoczylas
Reply to
Bogdan Gutknecht
Reply to
Władysław Skoczylas

:) Żeby rozwiac wątpliwości: To ja pytałem oryginalnie, Plus i minus sa po to zeby podac jako wynik napiecie w zalozonym kierunku.

Mi tez wychodzi 24/7 zasadniczo - z rozpisania oczka lewego: I1 i prawego: I2 Nie jestem pewien czy I1=4 w związku ze ŹN w tym oczku..

W ksiażce jest wynik 3V.

Reply to
Pawel
Reply to
Bogdan Gutknecht
[...]

3V byłoby, gdyby zamiast 2 om było 3 om.

Dnia Tue, 17 Jan 2006 10:42:48 +0100, Władysław Skoczylas tak nawijal:

24/7 to hamerykanskie okreslenie na non-stop. Czyli 24h/dzien, 7dni/tydzien ;)
Reply to
Franciszek Sosnowski

Rozstrzygnijcie spor empirycznie ;) spice i zasymulowac ;) <rotfl>

Reply to
PAndy

Licze to tam i z powrotem, nawet prawo Ohma se przypomnialem i nijak mi nie wychodzi... Napisz rozwiazanie, nie boj sie, ja sie tez czasem myje, zwlaszcza ze te kreski mi sie na ekranie tak poprzestawialy, ze nie wiadomo gdzie to oczko a gdzie zrodlo i napiecie, ktore rosnie, ze jeszecze troche a sobie popuszcze.

Reply to
tor

Właśnie ten "plus i minus" ma kolosalne znaczenie. Dobrałeś zły kierunek napięcia przy układaniu równań stąd zły wynik (lub błąd w równaniu przy przenoszeniu). Zadanie można prosto rozwiązać bez korzystania z "zaawansowanych" metod. Zakładamy sobie na początek kierunki napięć i prądów, ale według jednakowych zasad dla wszystkichj gałęzi tzn "strzałka dla napięcia musi być przeciwnie niż dla prądu na każdym z odbiorników (rezystorów). Warto zauważyć, że napięcie na rezystorze 1 Ohm to U a na rezystorze 2 Ohm to 2U (na dwa razy większym rezystorze będzie dwa razy większe napięcie przy tym samym prądzie), więc:

8V + 4Ohm*J1 = 2U + U oraz: J1 + J2 = 4A oraz J2 = 2U/2Ohm Stąd: 8V + 4Ohm*(4A - 2U/2Ohm) = 2U + U 8V + 16(Ohm*A) - 4U = 3U 24 = 4U + 3U i wynik: U=24/7 V
Reply to
Szymon Wróblewski