Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Kant en klaar ontwerp USB apparaten opladen via fietsdynamo
Wie weet een kant en klaar ontwerp voor het opladen, dan wel, gebruiken van USB apparaten via de fietsdynamo.
21
21

Lijntransistor te heet?
Hallo, Ik ben bezig met een Grundig TV met een CUC6369 chassis. De voeding hikte aanvankelijk alleen. De lijntor bleek kapot te zijn (S2000N). Geen sluiting in de tor, maar niet goed doormeten. Na een...
4
4

TDA 3654 Q in Philips 28TP912A/12
Hallo iedereen, Na vervangen van TDA 3654 Q leek alles in orde op nog een lichte afwijking van de O-W na. Onderzoek gaf nog een elco C2452 aan die van 220µ naar 150µ was verlopen. Ik heb de TV per...
1
1

voedingsprint 32PW9536/12R
Hallo allemaal. Wie heeft er toevallig nog een voedingsprint liggen voor een Philips kleurentelevisie model 32PW9536/12R met een MG7.1E chassis. Het is een televisie uit 2002, dus nog best jong en de...
3
3

cai signaalsterkte niet constant.
Hallo groep, na een jaartje digitaal (dwz, blokkering beeld, vastlopers etc) te hebben gekeken ben ik weer teruggekeerd naar het analoge CAI signaal. Nu kom ik een aantal 'vreemde' fenomenen tegen....
2
2

Storing sony kv-28fx68b
Mijn KTV sony type kv-28fx68 b gaat regelmatig op storing. Het beeld krijgt dan in een keer een blauwe gloed. Als je de tv uitzet en weer aan op de standby knop dan krijg geen beeld meer maar een...

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk14
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

connector kx14-60
Ik zoek een connectortje, het type is kx14-60. Weet iemand waar dat te koop is? Jan Pieter.

laptop CD-ROM adaptertje
Weet iemand of zo'n adaptertje dat acherop een laptop CD/DVD-ROM zit ergens te krijgen is? Het gaat om een Compaq Presario. Op het printje staat 'TIGER DVD R2.0'. Jan Pieter.
3
3

Pegel op caiversterker.
Ik heb twee stelschroefjes op mijn antenneversteker zitten, eentje voor het aantal db inte stellen en eentje voor PEGEL. Waar dient de PEGEL voor.
5
5

Doorbranden gloeilamp
Het gebeurt regelmatig: een gloeilamp die met een flits doorbrandt. Maar laatst verliep het doorbranden wel heel heftig. Bij het aandoen van de lamp klonk een harde knal en bij nader onderzoek bleek...
6
6

Aluminium frontplaten, wie kan die maken voor een redelijke prijs
Ik ben voor een project op zoek naar aluminium frontplaten. Deze moeten voorzien worden van vierkante (gefreesde) gaten en sleuven ; tevens dient een opdruk plaats te vinden. Welke leverancier kan...
3
3

hoe cai gewone cai einddoos vervangen door een bijzondere?
Hallo mensen, Ik weet niets af van cai einddozen en ik heb er momenteel een van het conventionele type, d.w.z. zo'n vierkant wit plastic ding met 1 connector voor radio en 1 voor tv. Wat ik van plan...
12
12

storing elektronische trafo
Beste mensen. Heb in de badkamer 12v vijf spotjes in het plafond geplaatst welke gevoed worden door een elektronische trafo. die secondair iets van 11v wisselspanning afgeeft met een frequentie van 17...
7
7

Reparatie Marantz PM64II
Hallo, Ik ben bezig om een Marantz PM64II te repareren. Klachten: kraken, vervormd geluid. Eerst alle schakelaars en potmeters met contactspray behandeld. Dat scheelde al een hoop (ook de relais in de...
1
1