wat is dit???? enkel de nummer.........

Hallo ,

Ik heb een stroboscooplamp om de ontsteking mee af te stellen , graag had ik geweten welke deze componenten zijn , het zijn gewone behuizingen zoals een doorsnee BC547.

1 = F0R3G 3 pins thyristor denk ik en zit voor het onsteekspoeltje , op de print staat , 1= G , 2 = A , 3 = niets. vervangtype???

2 = 9012 onder het nummer 9012 staat H7YC 3 pins transistor , vervangtype ???

3 = 9014 onder het nummer 9014 staat B283C 3 pins transistor , vervangtype ???

Hartelijk dank alvast

Jeroen

Reply to
js

voor het nummer 9012 is gelijk aan SS9012 voor het nummer 9014 is gelijk aan SS9014

"js" schreef in bericht news:6nQqb.1202$ snipped-for-privacy@hebe.telenet-ops.be...

ik

een

,

transistor

transistor

Reply to
mara
--
remove _nospam_ from the email address when replying to me directly
"js"  wrote in message
 Click to see the full signature
Reply to
Me

In dat geval: SS9012 = BC327, BC640 SS9014 = BC414, BC550 H7 = 2SC3134-7 (NPN) of BCF70 (PNP), even doormeten dus

--
"mara"  wrote in message
 Click to see the full signature
Reply to
Me

de 9012 klopt de 9014 klopt ook

maar de F0R3G thyristor daar ben ik nog niet uit er staat F0R3G en er juist onder staat er 8.B

"Me" schreef in bericht news:bogr80$5j9$ snipped-for-privacy@reader08.wxs.nl...

had

onsteekspoeltje

behuizing

Reply to
js

Deze wordt wel in sommige Philips TV's gebruikt in de voeding.

Onder tussen is die gemaakt !! , niks van de transistoren stuk maar een LM358 en een 555 timer

Bedank t ,-)

[...]

Hallo Jeroen,

Op veel componenten staat ook vaak een productie datum. In dit geval 9012 en 9014.

9012 = jaar 1990 week 12 9014 = jaar 1990 week 14

deze notatie van productie datum staat ook vaak op IC's, kijk maar eens op div onderdelen op een printplaat. Dus laat je niet in de war brengen door deze nummers.

Suc6

Peter Berg

Reply to
Mountain_P

In het algemeen komt dat wel eens voor, maar zoals je in eerdere reacties kon lezen, gaat het hier dus om typenummers.