Virtueel dashboard - Metertjes op PC scherm

Hallo iedereen,

Is er iemand die ervaring heeft met één of andere software om gemeten data weer te geven op een pc scherm.

De bedoeling is dat de data via seriele poort binnenkomt (vorm of syntax doet er voor het moment niet veel toe) en nadien in realtime gevisualiseert wordt via vb. staafdiagram of pie diagram. Soort kilometer tellerje, temperatuur meter, ...

Bedankt.

Reply to
Annelies COLMAN

gemeten

Labview?

Jaap.

Reply to
Jaap

"Annelies COLMAN" schreef in bericht news:hJvRb.7890$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

gevisualiseert

Visual Basic

Hans

Reply to
JT van Es

Hallo Hans,

Je hebt er toevallige geen voorbeeld van waar ik me kan op baseren ? Ben niet echt vertrouwd met VB maar wil wel een poging doen.

data

Reply to
Annelies COLMAN

"Annelies COLMAN" schreef in bericht news:bv9c7c$7el$ snipped-for-privacy@news.worldonline.be...

Vrijwel alles waar je in windows tegen aan kijkt is geschreven in VB. Een boek om het te leren is b.v. Learn Visual basic 6.0 Now van Michael Halverson. Bij dat boek zit ook een CD met een leer versie van VB. Kennis van Basic of Qbasic maakt het bestuderen daarvan eenvoudiger.

Hans

Reply to
JT van Es

"JT van Es" schreef in bericht news:bvb0s1$epu$ snipped-for-privacy@sunnews.cern.ch...

en wat met delphi, cbuilder, visual C++, ... ?vrijwel alles geschreven in Visual Basic lijkt mij nogal wat overroepen.

Reply to
edg

Ik raad iedereen af om in VB te programmeren. Elke volgende versie is weer incompatible met de voorgaande versies.

--
pim. ReplyTo: news^A^B^C3^Hlezer [at] schaeffer.tk
Reply to

Voor die toepassing die hier genoemd wordt, lijkt labview me toch een beter en eenvoudiger pakket. Je kan een gratis demo schijfje opvragen bij national instruments

--
Ferry
Reply to

Hoi annelies,

Kun je wat specifieker zijn? Ik heb wel wat software in C++ waarmee je het gewenste effect kunt bereiken.

prog1: maakt een grafiek van input (Input komt van profibus) prog2: laat nl. staafdiagrammen zien (Input van profibus en modbus) prog3: laat data zien (input van opc-server) prog4: rs232 module ... ...

Als je wat specifieker kunt zijn, kan ik je misschien helpen.

- Kun je zelf programmeren?

- Voor prive of professioneel?

- Waarvoor ga je het programma gebruiken?

- Waarvoor dient het programma?

- Wat is de data die je wilt tonen?

- Hoe wil je deze data tonen? (bv een voorbeeld)

- Hoe vaak moet de data ge-update worden?

- en verder alles wat je maar kwijt wilt.....

K. van Doorn

Reply to
koen

"koen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

data

gevisualiseert

bereiken.

heb jij modbus drivers dan?... ik zoek al heel lang naar gratis modbus drivers zodat ik met visualbasic its uit een modicom plc zichtbaar kan maken........

Reply to
Arjan Swets