Sony XB80AV: Primaire wikkeling onderbroken

Hallo,

Van een Sony setje is de primaire wikkeling van de voedingstrafo onderbroken.

Ik zie echter, wanneer ik naar de trafo kijk, een koperdraad verdwijnen, windingen maken en weer naar buiten komen, overgaan in een dikke metalen draad die naar binnen loopt en ook weer naar buiten komt. Deze maakt schijnbaar geen windingen.

De onderbreking zit hem niet in de koperen winding, maar in de dikkere, metalen draad. Nu meen ik me iets te herinneren over een in de trafo ingebakken thermische beveiliging of zekering die stuk zou kunnen zijn.

Kan ik deze doorsolderen / vervangen, eventueel met toevoeging van een primaire glaszekering?

Mvg,

Dirk-Jan

Reply to
Dirk-Jan

Uit ongeduld heb ik het één en ander losgesoldeerd en ben aan de metalen draden gaan hangen. Hierdoor floepte een thermische zekering van 5A naar buiten, die ik vervolgens heb vervangen door een simpele glaszekering op de trafo-print (hier waren al perforaties voor aanwezig). Alles werkt weer prima.

Dirk-Jan

Reply to
Dirk-Jan