Scart

Mijn tv heeft 2 scartaansluitingen, maar wij hebben 4 apparaten met een scart (Playstation 2, Xbox, DVD-speler en videorecorder). De Playstation 2 heb ik pas gisteren gekocht en ik heb op dit moment de DVD-speler in één scart zitten (werd ons aangeraden om die apart te houden) en ik heb de Xbox en videorecorder op een scart zitten (gesplit). Maar ik wilde vragen of het ook mogelijk is om de Playstation 2 ook op die scart te zetten (dus om de oorspronkelijke scart in de tv via 2 hulpstukken te splitten in drieën)? Of brengt dat problemen met zich mee? Of is het misschien toch mogelijk om de scart waar de DVD-speler nu aan zit te splitten in tweeën? Want het werd mij wel afgeraden omdat je dan problemen kon krijgen.

Dirk

Reply to
Theo Vestjens

De meeste videorecorders hebben een tweetal scart aansluitingen, of anders een front AV aansluiting. Benut deze tweede aansluiting door de Playstation en Xbox hierop te prikken met de schakeldoos. Zo gebruik je je videorecorder als doorsluis-apparaat. TV op video-ingang zetten en videorecorder op L-1 of L-2 of Front AV of hoe het ook moge heten. De DVD gaat gewoon rechtstreeks de TV in.

Puzzel er op los:

Xbox en PS2 --> Scart schakeldoos --> Video --> TV scart 1 DVD --> TV scart 2

Zoiets? Gert

Reply to
Gert Jan Wiersema

"Theo Vestjens" schreef in bericht news:3f34cbb7$0$45384$ snipped-for-privacy@news.versatel.net...

houden)

te

Als ik jou was ging ik voor een video schakelbox. Ik geef je even een url waar je dergelijk ding kan vinden.

PS de verkoper is dan nog één van de betere qua prijs en service. Zelfs hier in België krijg ik goede service van hen.

Kies voor Audio en Video Schakelaars in het linkerframe en je dag kan niet meer stuk.

Suc6,

Denis

Reply to
Marco Polo