Ruzie met een PC

Beste guru's,

Al een tijdje lig ik overhoop met een PC (Pentium 2 op 400 MHz, Windows 98) met kuren.

Op willekeurige tijdstippen 'bevriest' hij. Het beeld blijft gewoon staan, de muis reageert niet meer. Geenenkele toets -- inclusief Ctrl-Alt-Del-- geeft enige actie.

Tot zover niks bijzonders dus. Maar: ik heb deze PC al een paar keer meegenomen naar mijn eigen werkplek en daar geeft hij geen krimp. Voeding uitgewisseld, Ram uitgewisseld, maakt allemaal niet uit. Hìer doet hij het en op z'n eigen plek bevriest hij. (CPU komt niet boven de 45 graden en hij is niet overklokt.) Andere PC op die plek draait wel vrolijk door. Hij is ook een aantal keren plat gegaan terwijl ik erop zat te werken op z'n normale plek. (Gebruiker gaat dus vrijuit :-)

Dat het uit kosten-oogpunt al lang niet slim meer is, weet ik natuurlijk ook al, maar ik moet ook een beetje aan m'n reputatie denken. En dit wil ik òfwel kunnen repareren, of op z'n minst kunnen uitleggen!

--
m.vr.groet,
Gerard Bok

Wat meer info helpt, wat zit er nog meer in, geheugen, etc.

Reply to
Nico

Sommige monitoren kunnen ook de oorzaak dat dat de boel vastloopt. Bijvoorbeeld de Iiyama A705HT .die kan via DDC de boel danig in de war schoppen. Of anders keyboard en muis ,dat zijn de enige onderdelen die anders zijn op je werk en daar wel goed werken. Behalve als je die ook meeneemt naar je werk dan gaat het verhaal niet op.

-- Groetjes Jopie

"Nico" schreef > > Beste guru's,

Reply to
Jopie

en misschien ook van invloed,

geaard stopcontact???

op

Reply to
BaZ

"Gerard Bok" schreef in bericht news:3f847db3.4128053@194.134.0.61...

Op mijn mobo-tje kan (volgens de fabrikant) zowel SDRAM als DDR SDRAM. Ik dacht (lekker goedkoop)..... oude SDRAM erop. Dat ging niet en had dezelfde symptomen als jij. Te pas en te onpas liep de zaak zomaar vast en was de resetknop de enige uitweg Met DDR SDRAM draaien als een ......

Beppie

Reply to
Bep Nixnut

Gerard Bok schreef in berichtnieuws

3f847db3.4128053@194.134.0.61...

pleur dr dos op! had hier eenzelfde ding met dat ellendige smerige viese windhoos98 erop grote bagger krijg nu iedere keer een melding van die dankbare pc :

Dankuwel voor het verwijderen van het vorige 'besturingssysteem'! MSDOS wordt nu gestart...

een zeerwelgemeend goede dag, waarmee kan ik u op dit moment van dienst zijn? C:\>_

:)))

Reply to
Dakduvel

Van zééér groot belang!

"BaZ" schreef in bericht news:bm229t$nrj$ snipped-for-privacy@news.hccnet.nl...

(Pentium 2 op 400 MHz,

beeld blijft

Geenenkele toets --

deze PC al een paar

daar geeft hij geen

maakt allemaal

plek bevriest hij.

Reply to
ex-PDØFFM

Dat heet opgeven, verliezen en het onderspit delven. Je laat je toch niet kennen?

"Dakduvel" schreef in bericht news:bm2hct$hokaq$ snipped-for-privacy@ID-102604.news.uni-berlin.de...

viese windhoos98 erop

:

'besturingssysteem'!

moment van dienst zijn? C:\>_

Reply to
ex-PDØFFM

"Dakduvel" a écrit le/schreef op/wrote on 9/10/2003

Grapjas mdr

--
alain.beguin : be  -  2330
name_nom_naam @ tijd . be

Simpel, gebruik een geaard stopcontact.

Reply to
Gerke Pekema

Neen, in ieder geval niet voordat ik àlle mogelijkheden heb uitgeprobeerd :-) En "hier posten" is daar één van!

Met dank voor de vele reacties:

- Stopkontakt: geaard. Lichtnet monitor erbij gehad: geen storing te zien.

- Video: geïntegreerd op het moederbord. En de monitor (Trust 14" LCD) is te stom om te communiceren met de adapter.

- Ram: hetzelfde waarop het beestje al jaren goed loopt; ook uitgewisseld met een dimm van z'n broer. Geen verschil.

- Toetsenbord en muis: die zijn inderdaad op hun plek gebleven. Dat betekent, dat die twee in ieder geval met mijn PC probleemloos doorwerken. Maar desondanks gaan ze dus bij eerstvolgende gelegenheid omgewisseld worden! Goed advies!

--
m.vr.groet,
Gerard Bok

gewoon de politie bellen, die komen bij ruzie altijd kijken

Reply to
Davidgilmour2003

Vooral bij netwerken dienen alle computers geaard te zijn. Laat eventueel de aarde op elk stopkontakt doormeten. Dit is voor de werkever een verplichting (NEN3140 - Arbo wet) om dit regelmatig, (ca 1x per 5 jaar) te doen.

"ex-PDØFFM" schreef in bericht news:1065681965.725009@cache2...

Reply to
jantje

Weet je zeker dat de aarde in het stopkontakt goed is?? Je zal niet de eerste wezen waarbij dit niet goed is.

[...]

Jantje

Reply to
jantje

Asus P2B moederbord?

Kijk de aarding na Gerard. Leg desnoods een extra kabeltje van je pc naar een kaalgekrabd stukje buis van de centrale verwarming.....

"Gerard Bok" schreef in bericht news:3f847db3.4128053@194.134.0.61...

Reply to
Dinant

Dat is wel het domste wat je kan doen. De koppelingen in het buizenstelsel van een centrale verwarming zijn geen goede geleiders. Als er wat mis gaat met apparatuur die is "geaard" aan de CV kan een deel van de buizen onder levensgevaarlijke spanning komen te staan!

Een CV is _GEEN_ goede aarding.

--
	Venlig Hilsen
Reply to

Nou, op speciaal verzoek :-) Zal ik doen de volgende keer. Maar eerlijk gezegd: de elektrische installatie ter plaatse is in prima staat. Daar mankeert niks aan. (Bovendien: ik ben een gevoellig tiepje. -Soms-. Een PC zonder aarde herken ik aan z'n trillende kast.)

Nou, da's niet helemaal de slimste manier ;-)

--
m.vr.groet,
Gerard Bok

Gewoon het op aardstralen gooien. Op juist die plek is de staling wat hoger dan net ernaast. In die nieuwe PC zit de processor net op een andere plek dus net naast de aardstraling. Willen ze er het fijne van weten moeten ze een wichelroedeloper laten komen. Heb je meteen een verklaring voor het onverklaarbare :-) Je kan natuurlijk ook X-files bellen :-)

Maar nu serieus, Is er op die plek mischien meer electronica die de PC zou kunnen storen ?? Zit er bijv. een magnetron op diezelfde lichtgroep ? Hier heb ik een autom.buitenlamp en magnetron op 1 groep en als de magn. aangaat gaat ook die buitenlamp vanzelf aan. Die zit zeker 6 meter van de magnetron af.. Straling kan dus niet maar netvervuiling wel. Ben dit ook bij kassa's tegengekomen. Kassa en magnetron op 1 groep kan ook niet want dan springt de proc. van de kassa soms op tilt. Ben daar wel 20 keer voor bij die klant geweest tot ik dit ontdekte. Kassa op andere lichtgroep en probleem was verholpen.

Succes CPK

Reply to
MCK