Re: vraagje over dimmen led verlichting op een duo dimmer

Dat zegt op zich weinig. Kijk op de site van Philips en je
ziet tig led spots "35W", maar de meesten zijn niet dimbaar.
Kijk dus eerst eens aan de hand van het typenummer of ze wel
dimbaar zijn.

Als ze niet dimbaar zijn hebben ze gelijk.

Hier hebben ze wel een duodimmer voor *dimbare* ledlampen:
http://www.topledshop.nl/Dimmers-voor-LED-verlichting/LED-dimmer-Varilight-JQP252W.html
Alleen komt de Varilight JQP252W niet voor op lijstje van
Philips met aanbevolen dimmers, en de Varilight dimmers die
daar wel op voorkomen vallen bij de spots allemaal in de
categorie "show undesirable dimming behavior":
http://download.p4c.philips.com/files/8/8718291192862/8718291192862_dmc_nldnl.pdf
Dat geeft dus weinig hoop.

-p

Re: vraagje over dimmen led verlichting op een duo dimmer
Bedankt voor de reactie,maar het probleem is nog niet opgelost. Vragen
van mijn kant:
- De spots zijn dimbaar,maar door het ontbreken van een nuldraad niet
geheel uitte zetten ( volgens de man van Tradim die ik aan de telefoon
had). Er is een kleine hoeveelheid lekstroom, waardoor de lampen blijven
branden.
Vraag: welke duo dimmer heeft wel zo'n nuldraad en wie heeft daar
ervaringen mee?

-Die Varilight had ik ook al gezien. ten eerste oerlelijk en ten tweede
heeft ie een grotere lasdoos nodig. niet echt een optie. Heb nu al een
halfopbouwmodelletje.

- De man van Tradim raadde mij lampen van Sylviana aan 5 W dimbaar.
Iemand daar ervaringen mee? Ik zou graag lager zitten ivm wel erg veel
licht.

- kan ik ook ergens in de bak van de lamp een weerstandje of zo inbouwen
die de lekstroom een beetje tegenhoud? zo ja hoe maak ik dat en waar kan
ik dat kopen?

Ik hoop op goede tips! in elk geval weer bedankt voor de aandacht

Site Timeline