Philips video VR550/39

Na een week in gebruik was er een netspanningsonderbreking van 15 minuten.
Alle gegevens zoals klok ,ingestelde programma's,zenders
waren uit het geheugen gewist.
Volgens de verkoper is dit normaal.
Er zou dus geen backup voorziening zijn.
Is dit zo ?
Mvg. R.

Re: Philips video VR550/39

Lijkt me stug, voor een Philips. Van de andere kant, de Daewoo[1] van mijn
ouders doet niet anders.

Maar goed, da's niet de enige onhebbelijkheid van die videorecorder.

[1] Je bent toe aan iets anders..
--
    Martijn van Buul - snipped-for-privacy@dohd.org - http://www.stack.nl/~martijnb /
     Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333

Na modeljaar 2002 zijn er helemaal geen Philips video's meer gemaakt...
Het kan zijn dat er 'per ongeluk' een merkje van ze op gestempeld is
geraakt in de fabriek, dat wel.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips video VR550/39
Vanwege milieueisen worden er steeds meer bachup-accu's vervangen door
buffercondensatoren, met inderdaad dit resultaat.

Groeten PP

Re: Philips video VR550/39

Dat verklaart de klok (overigens kan die ook makkelijk 7 uur lopen op
een beetje condensator), maar niet het verlies van zenders, hoop ik.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips video VR550/39

15 minuten is wel erg kort - het lijkt me dat er een probleem in het
apparaat zit.  Zelfs met een supercap moet het geheugen toch minstens
enkele dagen intact blijven.

Zouden die designers van dit spul nooit van flash memory gehoord hebben?

--
Joop van der Velden - snipped-for-privacy@amsat.org

Re: Philips video VR550/39

Je koopt het goedkoopste budgetapparaat dat je kan vinden, van een
flutmerk (Funai), dus zou dat geen verbazing moeten wekken.

Echter denk ik wel dat er een defect is, de meeste video's verliezen
alleen de klok, niet de zenderinstellingen. Zelfs van Funai kan ik me
niet voorstellen dat het zo erg gesteld is met de ontwerpen. Ik verwacht
wel dat er iets in de gebruiksaanwijzing staat over dit soort dingen. De
verkoper zou ik in elk geval niet vertrouwen, meestal zeggen die maar
wat. Anders kan je de consumentenlijn van Philips eens proberen, en naar
verluid hebben ze daar ook support per e-mail.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips video VR550/39

Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Na enig (hmm...) aandringen werd het toestel geruild.
Het eerste toestel zou ik 3 weken moeten missen omdat het terug moet naar
Philips
voor onderzoek.
Kunt ge dat voorstellen. een nieuw toestel met slechte of ontbrekende
backupbatterij
moet 3 weken in de kliniek.
Men wou me voor 75 Euro nog 3 jaar extra waarborg aansmeren, wat er op
neerkomt dat ik
een tweede hands toestel van 2 jaar oud zou kopen voor 75 Euro.  Het nieuwe
kost
slechts 120 Euro met 2 jaar waarborg. Nou WAARBORG?????
Bij Aldi en Lidl en Kruidvat en Gamma  en andere pattattenboeren krijgt men
3 jaar
waarborg of geld terug.Het zullen dan ook wel lowbudget prullen zijn... maar
toch het
 overwegen waard.
Vroeger nam de kleine winkelier zijnen tournevies en soldeerijzer en fixte
die rommel
terwijl ge er bijstond zegt mijn opa.
Mvg. R.

Re: Philips video VR550/39

Ja natuurlijk - in de tijd dat er 4 buizen in een middengolfradio zaten,
en dat je letterlijk kon ZIEN wat er stuk was...

--
Joop van der Velden - snipped-for-privacy@amsat.org

Re: Philips video VR550/39

Akkoord, maar een backupbatterij (of dikke buffer condensator) plaatsen of
vervangen doet mijn opa met ogen dicht en handen diep in zijn zakken .  :+)
Mvg. R.

Re: Philips video VR550/39

De recorders die ik bij de Aldi het laatst zag waren vrijwel identiek
aan hun Philips broertjes, allebei van Funai... Als je prut gaat kopen
doe je dat beter bij de Aldi, die hebben er voldoende ervaring mee en
geven dus goede garanties ;-)

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Philips video VR550/39

Maarten,
-welke videorecorder (merk en model) is geen prut?
-waar te koop?
-aan welke prijs?
Met dank, R.

Re: Philips video VR550/39

Een goed onderhouden en weinig gebruikte tweedehandse. Philips (ook
verkocht als Aristona, Erres, Siera en in bepaalde modellen van Grundig,
Siemens en Blaupunkt) van voor 2002 en liefst met weinig speeluren (is
uit te lezen) en een nieuwe aandrukrol. Een Panasonic (ook bepaalde
modellen van Blaupunkt) van voor 1993 is ook wel goed (De NV-SD modellen
al iets slechter dan hun voorlopers met G-deck, maar ook nog best
redelijk in vergelijking met latere modellen, die ook NV-SD kunnen
heten). Diverse Sony modellen zijn best aardig, tot ergens de tweede
helft van de jaren 90. Met een JVC (HR-D serie, de latere HR-J modellen
zijn gewoon zwak) was het ook toen al gokken, maar je ziet ze hier en
daar ook nog wel goed spelend.

Overal en nergens, prijs ruwweg van 30 euro tot 120 euro. Ik verkoop ze
zelf ook, maar dat zal voor jou misschien te ver weg zijn.

Maargoed, van die VR550 zal je nog wel een tijdje plezier hebben. Ze
zijn opzich ontworpen om de garantietermijn nog goed door te komen, en
tegen die tijd zijn er misschien werkbare alternatieven. Als je echter
nog jaren met VHS banden wilt werken zal je nog wel meemaken dat hij
vervangen moet worden.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker, Robuust Computer Solutions.

Re: Philips video VR550/39

.

Mijn vorige VR was een Philips 6470/01R. Ik kocht het in 1987.
In 1990 was er blikseminslag en sneuvelde de voeding.
Ik heb die toen hersteld.
Nu maakt het loopwerk een vreemd geluid bij het spoelen en
raken de banden soms verward.
Ik heb het nu, na 10 dagen, weer ingeplugd en de klok staat nog juist
en de ingestelde zenders staan nog steeds op de juiste plaats.
Omdat op de 550/39 PHILIPS staat en ook omdat de prijs lager ligt
dan voor een herstelling van de 6470 kocht ik een nieuwe.
Als ge het oude toestel kunt gebruiken krijgt ge het kado
Als 'TE VER WEG' ergens ligt tussen Antwerpen en Helmond kan ik
het ( deze zomer) zelfs af leveren.
Mvg. R.

Re: Philips video VR550/39

Ah, zo snap ik de situatie. Te ver weg ligt nog wat noordelijker en ik
heb zelf nog een aantal stuks VR6470 liggen. Het is niet zo'n
aantrekkelijk model om op te knappen (te groot van afmetingen, en
bepaalde kabel-zenders worden alleen met de nieuwste firmware goed
ontvangen), dus liggen ze er voor onderdelen en dergelijke. Toch
hartelijk bedankt voor je aanbod.

Wat betreft je loopwerkproblemen: het komt met deze loopwerken wel voor
dat er na jaren trouwe dienst (toch al bijna 18 jaar) het nodige tot op
de draad versleten is, en gaat ratelen en haperen. Vervangen is niet
altijd simpel omdat er veel los moet en later weer op z'n plaats, dat is
met de turbo-decks vanaf ongeveer 1992 wel een fluitje van een cent.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Site Timeline