Philips 28PW6515 breedbeeld

Een kennis wil zo'n KTV nieuw kopen, maar nou is de vraag of deze een beter type beeldbuis heeft. Er zijn nogal wat slechte series geweest.

Maurits

Reply to
Maurits

"Maurits" schreef in bericht news:br83mh$p52$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

beter

Mijn ervaring is dat Philips nooit betere beeldbuizen zijn gaan maken na de eerste mankementen. Sterker nog de fabriek waar ze slechte buizen maken geven ze nu een andere naam; LG/Philips. De fouten blijven er nog steeds erin.

Jopie

Reply to
Jopie

"Maurits" a écrit/schreef/wrote le/op/on 10/12/2003 :

Het zou ondenkbaar zijn dat Philips daar niets aan gedaan zou hebben... De beeldbuizen schijnen nu van LG te komen in Korea, LG zou trouwens van Philips zijn, nu... De laatste tv's sinds 1 jaar blijken vrij goed te zijn qua BB, alhoewel er toch enkelen al gesneuveld zijn. Sets waarin BB,Hoogspanning en nog een stuk allemaal moeten vervangen worden... in waarborg of met een zekere coulance tussenkomst. De grote problemen zijn nog steeds de sets van enkele jaren geleden, 3 a 4 jaar

100% gerust ben ik er toch niet in, hoor :-(

Alain

--
Alain Beguin
mailto: http://cerbermail.com/?XiEiqwImaa

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@privacy.net...

beter

Ik ook niet ,hoor Deze problemen komen ook bij monitoren voor. Tot op de dag van vandaag zijn er nog veel uitval van monitoren met Philips(LG) beeldbuizen op mijn werk. Met problemen als slechte focus onstabiele helderheid en vaak zijn ze nog geen jaar oud. Misschien dezelfde fabriek waar de tv buizen worden gefabriekt?

Jopie

Reply to
Jopie

Zowel Philips als LG hebben fabrieken over de hele wereld, en ik ben er nog niet achter waar het problem ligt (ontwerpfout of sloridge productie van het kanon lijkt me voordehandliggend). Voor zover ik al LG/Philips buizen heb gezien kan het buisontwerp zowel van Philips als van LG zijn, afhankelijk van de fabriek. 51cm platte buizen heb ik gezien met fabriekscodes van de aloude Engelse Philips fabriek. Voor grotere buizen waren altijd de fabrieken in Duitsland en Frankrijk. Hoe dat met LG/Philips gaat, ben ik nog niet helemaal uit. Ook heb ik niet genoeg statistische gegevens verzameld om te kunnen zeggen welke fabrieken en welke types buizen in het verleden slecht waren. Ik kom ook ...ESF..X.. buizen tegen die nog haarscherp zijn en goed van kleur, terwijl ze gezien hun leeftijd problemen zouden kunnen hebben.

Verder kan ik me niet voorstellen dat Philips er helemaal niets aan doet om de fout te achterhalen. In de tijdschriften voor de service man van een paar jaar geleden, geven ze juist hoog op over het service-vriendelijk maken van hun chassis (geen SMD's op de grootsignaalprint e.d.) Mijnsinziens doe je dat niet als het chassis de buis toch niet overleeft.

?? u bedoelt: als de buis het chassis niet overleeft? Groet, Giuseppe

Reply to
giuseppe

"giuseppe" schreef in bericht news:brkg6i$p32$ snipped-for-privacy@news.cistron.nl...

Als er in een 2 jaar oude Flips een nieuwe beeldbuis moeten zijn er mensen die dan maar een nieuwe kopen. Bovengenoemde breedbeeld is nu nieuw goedkoop.

Maurits

Reply to
Maurits