Pda versterkertje

Beste electro-zelver, Wie kan mij helpen aan gegevens over een versterkertje voor mijn Hp 2210. Er waren van die zelfbouw pakketjes voor een discman enz., maar ik kan ze niet meer vinden. Die te koop aan geboden worden voor de Pda enz zijn vrij prijzigr voor een doe het zelver. Vr gr. Johan

Reply to
johan

"johan" schreef in bericht news:cqrn3g$1k8$ snipped-for-privacy@news5.zwoll.ov.home.nl...

Reply to
johan

"johan" schreef in bericht news:cqrn3g$1k8$ snipped-for-privacy@news5.zwoll.ov.home.nl...

Dag Johan,

Voor bouwpakketjes kun je op

wel terecht (verkrijgbaar in zeer veel elektronicazaken, ook in NL). Gewoon een simpel eindversterkertje.

Succes en een fijne jaarwisseling! Rene

Reply to
Rene

Hoi Johan,

johan wrote:

Geen high-end, maar wel een lekker klinkend ic-verstekertje, de TDA2822M in dip8 uitvoering (let op de M, anders krijg je een andere uitvoering) van ST (SGS-Thomson), met een volumepotmeter aan de ingang (eventueel voor-verzwakt met serieweerstand voor de loperinput van de potmeter, snel goed stabiel en flink voedingsspanningsbereik, typisch 2*1W aan

8ohm, al vrij snel voldoende voor een flink geluidsniveau afh. van de speakers die je eraan hangt (in ieder geval met een paar grote huiskamerspeakers, maar niet uitsturen voorbij clipping bij Hifi-speakers). Bij portable toepassing is koeling eigenlijk niet nodig bij voedingsspanningen van een 9-12V en normaal gebruik (ik heb er nog niet een stukgekregen en veel voor dit soort toepassingen gebruikt).

succes, groeten van Bart

PS: het datasheet is wel te vinden bij ST, ik meende zelfs gewoon dat de site

was, anders even zoeken met Google

Reply to
Bart Jorritsma

Die TDA2822M is nog niet eens zo duur, ik zag een prijs van 1.67 euro.

-- JandeBehanger.

Reply to
jandebehanger (at) home

Mogelijk begrijp ik de vraag niet goed - maar zo'n E9.95- speakersetje voor de PC (dus met versterker / speakers / adaptor etc incluis) is dat geen optie? Werkt ook op discmans etc. Beste wensen!

--
 - René
Reply to

Dank je Rene Prettige jaarwisseling Johan "René" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Jo

Ook Bart bedankt en een prettige jaarwisseling. Ik zoek het op Vgr Johan

"Bart Jorritsma" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@student.utwente.nl...

Reply to
Jo

"René" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Goh Rene 1,

Da's nog geen dom idee van jou. Ik dacht eigenlijk dat het mobiel moest zijn, hoewel dat nergens staat. Gewoon omdat ik gisteren nog bij een vriend was die zo'n ding gebruikt om in de auto de weg te wijzen. Maar zelfs dan is zo'n goedkoop setje waarschijnlijk nog wel aan te passen, als het op 12 volt of minder werkt. Denk dat ik deze oplossing zou kiezen!

Groeten, Rene 2

Reply to
Rene