Na maanden nogmaals Philips GR2.4AA

Beste mensen,

Enkele maanden terug heeft men mij goed geholpen, dankzij de hulp heb ik de bovenstaande TV kunnen repareren en aan de mensen terug kunnen geven die hem aan mij hadden gegeven (aangezien het een erfstuk was, waren ze er zeer blij mee!). Nu hadden ze hem vanwege een hernia een tijd lang niet terug kunnen zetten in het kastje waar hij hoorde zodat ze de oude TV nog gebruikten. Inmiddels zijn ze hem weer gaan gebruiken, en helaas, de afbuiging e.d. werken nu wel prima, maar na uitschakelen is hij al zijn zenders en kleurinstellingen kwijt (ik bedoel natuurlijk als je hem daarna weer inschakelt ;-)). De oude TV's met accu indachtig heb ik via hun zoon gezegd dat ze hem eerst maar eens een dag lang aan moesten laten staan (heb ik nog niks van gehoord) maar ik wou even vragen (de pest is dat die mensen hier niet in de buurt wonen dus "efkes" gaan kijken is er niet bij) of die TV zijn instellingen bewaart op basis van SRAM met een batterij of dat er zo'n I2C EPROMmetje in zit.

In het eerste geval zal het aan laten staan mogelijk al voldoende zijn (anders zal vervangen van het accuutje wel een keertje lukken als ik er toch kom), in het tweede geval, kan ik dan bij dit type TV de EPROM zo vervangen of zitten daar ook instellingen in die voor een normale gebruiker verborgen zijn en die enkel met een service-afstandsbediening in te stellen zijn? Iemand tips?

Ik dank iedereen hartelijk bij voorbaat voor eventuele suggesties!

Vriendelijke voorjaarsgroeten, Rene

Reply to
René