Firmware upgrades Philips 32PF9966

Hallo,

Met mijn Philips flatscreen 32PF9966/10 ben ik wat aan het morrelen om het ding een zo perfect mogelijk beeld te laten weergeven in combinatie met een HTPC. Mijn HTPC is voorzien van een NVidia 6600 GT grafische kaart en verbonden via DVI. Het LCD panel in de TV is

1366x768 pixels.

Met veel uitzoekwerk in Powerstrip heb ik het scherm nu zover dat het in XGA modus een vrijwel pixel-perfecte (1:1) weergave levert bij een resolutie van 1280x768. Dat is mooi en vlijmscherp om te zien, maar natuurlijk geen 16:9. Dus krijg ik 2 zwarte verticale banen links en rechts en bij 16:9 materiaal natuurlijk ook nog onder en boven. Dat extra zwarte kader is zonde van de schermruimte.

Volgende poging was dus om het scherm aan te sturen met 1368x768. Twee pixels overscan, want Windows slikt geen resoluties die niet deelbaar zijn door 8. Je ziet dan dat het scherm wel degelijk kan synchroniseren op deze resolutie.

Het lijkt alsof die zwarte veticale banen 'hard' in de firmware zijn geprogrammeerd voor XGA modus. Klopt dat? Links en rechts gaan precies

43 pixels schuil, maar het scherm loopt als het ware door 'achter' die zwarte banen. Balen dus, want nu lijkt het dat de hardware het wel kan synchroniseren en weergeven maar de software het niet toelaat. Is dat zo? Voor de Powerstrip fans:

1368x768=1368,30,128,154,768,8,3,22,83700,768

Deze waarden kun je kopiëren en zo in Powerstrip plakken in het 'custom resolutions' scherm.

Mijn hoop is dat er iemand op deze nieuwsgroep weet of dit inderdaad een firmware kwestie is en of je hier iets aan kan veranderen? Misschien ijdele hoop, maar het is zo jammer dat het toestel deze beperking heeft terwijl het verder zo goed presteert.

Via het servicemenu (062596+info) weet ik van deze TV: Rom version: Nov 10 2005 TX24EU_1.7_00711 Fbx version: 310431707610 SW version EPLD: 310433701390

Lijkt me vrij recent allemaal. Kan er iemand helpen?

M.vr.gr., Friso snipped-for-privacy@euronet.nl

Reply to
Newz

Ben je al eens op het forum GoT van tweakers.net geweest? Daar wordt best veel over HT-zooi gepraat geloof ik.

- Met vriendelijke groet,

"Newz" schreef in bericht news:4410dc45$0$11067$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Een firmware update zal u niet kunnen helpen. De LVDS kan de resolutie niet aan. En dat is hardwarematig.

Reply to
Henk van den Hof

d De enige software die je kan aanpassen is de ROM en EPLD Voor ROM heb je I2C bus nodig (witte stekkertje met 3 pinnen) deze software doet eigenlijk niet zoeveel met de resolutie

EPLD: JTAG op het de print dan moet hij wel open. Deze gaat over het aantal beeldlijntje enzo

fbx: featurebox(pixelplus) is een nieuwe ic in steken.

Maar ik denk niet dat deze software op internet vind.

Wat wel kan doen is de resoluties die mogelijk zijn uitlezen, zitten in eprom op de vga ingang van de TV kan je uitlezen met linux weet ik.

Jan

Reply to
jan

Heb ik gedaan, onder Windows kan dat met MonInfo van de makers van PowerStrip. Grappig al die resoluties - helaas is het scherm volgens zijn eigen EDID data niet aan te sturen in de native resolutie van het LCD paneel. Daar ga ik bij een volgende aankoop dus een stuk beter op letten. En Philips hopelijk ook in de volgende generaties van deze toestellen. Het zijn zullke mooie schermen en dan kun je ze niet eens

1:1 aansturen. Wat een ontzettend gemiste kans met al die HTPC's die inmiddels in gebruik zijn.

Voorlopig kan ik een vlijmscherp beeld op 1280x768 krijgen. Bij 16:9 moet ik dan maar behelpen met vier zwarte randen om mijn beeld (1280x720). Voor mijn gevoel erg jammer, maar helaas. Geschaald beeldvullend kan wel, als ik de PC terug laat zakken naar 800x450 (wel

16:9). Maar dat is voor HD beeldmateriaal een beetje jammer eigenlijk.

Aansturen op 1280x720 zou natuurlijk kunnen, maar het punt is dat de

720p stand van de tv het scherm zo vreselijk ver overscant dat het er voor een pc weergave niet uit ziet. Daar is in het servicemenu ook weer niks aan te doen lijkt het? (Is dat zo?)

Groet, Friso

Reply to
Newz