MP3 thuis en in de auto...

Waarschijnlijk moet ik een nieuwe reciever kopen omdat mijn huidige het een beetje aan het begeven is. Op de nieuwe reciever wil ik mp3 muziek af kunnen spelen. Maar ik heb ook een camper en daar wil ik óók mp3-tjes kunnen afspelen...

Nu heb ik al gezien dat er voor in een auto speciale "car-mp3-players" bestaan. Die halen de stroom uit de sigarettenaansteker. Maar thuis heb ik in de kamer geen sigarettenaansteker...

Wat zijn de mogelijkheden om zonder dat ik voor elk wissewasje weer andere apparatuur moet aanschaffen of bestanden moet overzetten, om zowel in de camper als thuis mp3-tjes af te spelen?

Eric

Reply to
Eric van Dijken

De meeste DVD spelers, spelen cd's met MP3's af...

--
groeten,
____________________________Jim©

Klopt, maar..., omdat ik met m'n camper meestal "wild" sta en dus niet onbeperkt stroom heb én omdat een cd-speler relatief veel stroom verbruikt, wil ik MP3-bestanden met een weinig stroom verbruikende car-mp3-player afspelen. Voor zover ik het begrijp zenden deze car-mp3-players een FM signaal naar m'n autoradio. Welnu, zó'n mp3-car-player wil ik ook graag thuis op m'n reciever aansluiten.

Om te voorkomen dat ik een vracht aan apparaatjes en snoeren moet toepassen was mijn vraag hoe ik dat moet doen. Dát was precies mijn vraag.

Eric

Reply to
Eric van Dijken

EVD> Waarschijnlijk moet ik een nieuwe reciever kopen omdat mijn EVD> huidige het een beetje aan het begeven is. Op de nieuwe reciever EVD> wil ik mp3 muziek af kunnen spelen. EVD> Maar ik heb ook een camper en daar wil ik __k mp3-tjes kunnen EVD> afspelen... EVD> EVD> Nu heb ik al gezien dat er voor in een auto speciale EVD> "car-mp3-players" bestaan. Die halen de stroom uit de EVD> sigarettenaansteker. Maar thuis heb ik in de kamer geen EVD> sigarettenaansteker... EVD> EVD> Wat zijn de mogelijkheden om zonder dat ik voor elk wissewasje EVD> weer andere apparatuur moet aanschaffen of bestanden moet EVD> overzetten, om zowel in de camper als thuis mp3-tjes af te spelen? EVD> EVD> Eric

Neem een losse MP3-speler (of muziektelefoon) met een standaard 3,5 mm jack plug-aansluiting. Hier kun je dus niet alleen oordopjes op aansluiten, maar ook een kabeltje naar de AUX-ingang van je autoradio, camperradio en thuisgeluidsinstallatie...

--
... An unbreakable toy is useful to break other toys
--- Sylpheed 2.5.0 (GTK+ 2.12.12; i486-pc-linux-gnu)

"Martin Meijerink" schreef in bericht news:20101108172423.172ebaba.marsweg4@zutphen...

LIJKT inderdaad een goede gedachte...., alleen....., ik heb zo'n fabrieks-auto-radio die geen achterkant heeft en ook aan de voorkant geen AUX-ingang heeft. Sorry...

Maar misschien dat ik iemand kan vinden die ondanks dat mijn autoradio waarschijnlijk geen AUX-ingang heeft, er een kan maken..... Wie weet....

Eric

Reply to
Eric van Dijken

> [...]

EVD> LIJKT inderdaad een goede gedachte...., alleen....., ik heb zo'n EVD> fabrieks-auto-radio die geen achterkant heeft en ook aan de EVD> voorkant geen AUX-ingang heeft. Sorry... EVD> EVD> Maar misschien dat ik iemand kan vinden die ondanks dat mijn EVD> autoradio waarschijnlijk geen AUX-ingang heeft, er een kan EVD> maken..... Wie weet....

Vroeger (toen ik 10 was ofzo) schroefde ik zo'n radio altijd open, zette hem aan, en ging proefondervindelijk ergens in de buurt van iets wat op een ingang van een versterker leek, overal op de print prikken met een draadje die uit de uitgang van mijn cassetterecorder kwam, totdat ik de muziek door de radio hoorde. (met de massa van de cassetterecorder dus verbonden met de massa van de radio). Prettige bijkomstigheid is dat door de impedantie van de uitgang je ook geen last meer had van een eventuele radiozender (of ruis).

--
[...]

Dit lijkt inderdaad een heel bruikbaar idee... Moet te doen zijn...

Eric

Reply to
Eric van Dijken

Bij een stereo-radio is het nog makkelijker te doen, aangezien het versterkerdeel makkelijker te vinden is doordat sommige onderdelen er dubbel op zitten... :)

--
... Waar gehakt wordt, is het woensdag
--- Sylpheed 2.5.0 (GTK+ 2.12.12; i486-pc-linux-gnu)
 * Origin: zutphen.nu (sepp.xs4all.nl [80.101.64.22])
Reply to
Martin Meijerink

? "Eric van Dijken" schreef in bericht news:4cd8178d$0$8931$ snipped-for-privacy@textnews.kpn.nl...

Ik heb dat opgelost door mp3's op een CDkaartje te zetten en die te streamen via Bluetooth naar de autoradio. Als ik die mp3's in huis wil afspelen kan dat via de line out (hoofdtelefoon) op de TT. Die gaat dan met een kabeltje naar de line in van de versterker.

"Maurits" schreef in bericht news:ib9gp2$2b79$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Ik laat jouw tekst lezen door iemand die er meer verstand heeft dan ik. Voor een beetje kenner LIJKT het me eenvoudig... Mijn probleem is: Wat is een cdkaartje, wat is streamen, wat is Bluetooth... Geef maar geen uitleg, zoals ik al schreef, ik laat het wel lezen door een ander...

Wel bedankt overigens, zo doet een mens nog eens wat op...

Eric

Reply to
Eric van Dijken

"Maurits" schreef in bericht news:ib9gp2$2b79$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Én: wat is TT? Line out weet ik toevallig!

Eric

Eric

Reply to
Eric van Dijken

? "Eric van Dijken" schreef in bericht news:4cd84ff7$0$8925$ snipped-for-privacy@textnews.kpn.nl...

Ja,niet helemaal volledig, TT is een Tomtom navigatiekastje, veel typen hebben een uitneembaar sd geheugenkaartje. Daarop kunnen behalve de navigatiesoftware ook extra mp3 gezet worden. Omdat er ook bluetooth opzit en op de autoradio ook, kan je die mp3 op de Tomtom afspelen en dan wordt het geluid draadloos weergegeven op de radio, in het display staat dan BT audio.

Om de mp3 thuis af te spelen is het voldoende de line out op de TT te verbinden met de line in van de versterker Ik hoop dat het zo wel duidelijk is?

"Maurits" schreef in bericht news:ib9jns$2chp$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Absoluut en zeer duidelijk! Dank je wel voor je uitleg! Enne...., ik weet wel weer andere dingen hoor...

Eric

Reply to
Eric van Dijken

"Eric van Dijken" schreef in bericht news:4cd7e959$0$8914$ snipped-for-privacy@textnews.kpn.nl...

Ik heb in een autoshop een snoer gekocht. Aan een kant een 220 volt stekker, aan de andere kant een kastje met een sigaretten aansteker. Gebruik ik om m'n Tom Tom op te laden. Maar ook een telefoon oplader, een batterij lader en een usb voeding passen er in. Stom hè, pas toen ik dat snoer had, bedacht ik dat ik nog een 12 volt voeding van een

27 mc bakkie heb. Had ik gewoon een sigaretten aansteker op kunnen monteren. Ghost
Reply to
Ghost

Ik zie al dat jij al een tijdje geen radio meer open hebt gemaakt!