Minidv-camera, geen beeld

Hoi,

Ik weet niet of dit de goeie nieuwsgroep is, maar dat hoor ik wel

Mijn minidv camera van het merk Jvc Gr-dx 25E weergeeft geen beeld en ook geen geluid meer tijdens het afspelen van een willekeurige opname. De camera heeft het altijd goed gedaan, totdat de originele lader defect raakte en ik dus een universele lader heb aangeschaft. Kort hierna deed de camera het niet meer. Ik wil dus de universele (batterij) lader de schuld geven, maar hij heeft het een tijdje wel goed gedaan. Ook aangesloten op de tv gebeurt er niets. Ik krijg danook geen foutmelding. Alle functie werken perfect op de camera behalve dat ie beeld weergeeft (geluid ook niet). Ik ben ten einde raad en de garantie is een paar maanden terug verlopen. Ik heb nooit klachten gehad over deze camera, maar als ik m nu kan weggooien na net 1,5 jaar en niet eens veel gebruikt, behalve in de vakantie, dan is deze troep van Jvc niet bepaald duurzaam.

Reply to
A.

kijk eens of ie toevallig niet op video-in staat. de meeste cameras hebben een menu functie waar je kan opgeven of de video poort danwel als input of als output moet staan. misschien heeft er iemand ophet verkeerde knopje geduwd.

tis maar een idee...

Reply to
Vincent Himpe

En loopt de band dan nog wel. En heb je er dan ook geen lichtnet aansluiting bij gekregen, zodat je hem daar mee af kan spelen? Want dat heb ik wel bij mijn sony ass. .

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Nee, video-in heeft deze camera niet, dus dat kan het niet zijn. maar toch bedankt.

Reply to
A.

daar

De band loopt gewoon zoals het moet, alles werkt gewoon perfect, maar geen beeld geen geluid. Zoals ik al zei, de originele (lichtnet) adapter is defect geraakt en heb nu een universele batterijlader. Bij deze lader moet de accu los worden geladen, dus niet aangesloten op de camera, bij de originele gebeurde het laden van de accu via de camera.

Tenzij iemand me kan vertellen of ik de originele lader kan repareren, als het niet al te duur is. De lader is doorgebrand bij een te hoge voltage.

Reply to
A.

"A." schreef in bericht news:cpl0nh$f55$ snipped-for-privacy@news2.zwoll.ov.home.nl...

hem

Wat staat er allemaal op de orginele lader en op de nieuwe (niet) orginele lader? Het kan best zijn dat de nieuwe lader de accu niet volledig oplaad zodaat de camera steeds met lege accus (niet )werkt. Wat voor batterijen gebruik je Nicad of nimh of lion ? En is je nieuwe lader wel hiervoor geschikt?

Gr Jopie

Reply to
Jopie

de

Ik heb dus een universele lader, die volgens de verkoper voor deze accu bestemd is. De accu past er precies op dus ik twijfel er niet aan. Het gaat om een lion accu. Het grote verschil is dat deze universele lader niet meer via de camera de accu oplaadt, maar dus gewoon los, de accu klik je bovenop de lader. Maar de camera werkt gewoon, behalve het beeld en geluid dat weg is. De camera geeft ook aan dat de accu vol is of leeg.

Reply to
A.