Lengte adsl kabel

Waarom

Ah, ik begrijp je gedachtengang. Inderdaad niet bewezen, maar onlogish is het niet. Ik had hier niet bij stilgestaan, maar je zit inderdaad met het zendvermogen van zo'n modem. Ik zal het blijven onthouden, ook al is het misschien niet waar.

Bedankt voor je uitleg!

Vriendelijke groeten, Rene

Reply to
René

a. wie luistert er nog naar die godvergeten middengolf? binnenkort hebben we hier digitale kabel. b. op mijn transistortje heb ik een hoop geratel van de beeldschermen van de computers en van de TV toestellen en de TL bakken, maar zodra ik met het ding bij de computers vandaan loop heb ik een loepzuivere middengolfontvangst. 't Is dan wel een kleintje van Aristona (Flipse) uit de zeventiger jaren, toen die Fa. nog radio's met kraak- en piepvrije MG leverde, heel wat beter dan de gemiddelde AM/FM tuner uit het verre oosten waar zelfs met een buitenantenne geen fatsoenlijke AM geluid uit te krijgen was.

-- Met vriendelijke groeten, Ben

Reply to
ben doedens

Heet dat niet WiFi? :-)

Misschien dat jij te ver weg zit voor interessante zenders, hoewel

747AM ook bij jou nog wel te ontvangen zal zijn. De BBC World Service misschien niet.

Verder zal je maar zend- of luisteramateur zijn en er zit continu zo'n hoofdpijnpiep van de buren in je radio... Nou lekker hoor.

Elke onnodige ethervervuiling is er 1 teveel. Weet jij veel wat voor apparatuur er misschien nog meer last van heeft?

Kijk, dat is dan weer mooi om te horen (niet dat die apparatuur stoort, wel dat jouw ontvanger zo goed werkt). Overigens waren de ratel en piepstoringen die ik bij slechte bekabeling had, even erg op een Philis huiskamerontvanger van 1973, als op een Yoko klokradio'tje van 1986. Wel ben ik zeer tevreden over de ontvangst van het Philips toestel in tegenstelling tot de meeste Japanners, die bakken er niet zoveel van.

hebben we

Prima ontvangst van 747 AM. Maar de kabel levert 'm in FM kwaliteit. Niet dat ik er naar luister...

Inderdaad. Mijn buren hebben ook ADSL. Met 10 meter platte telefoondraad. KPN levert zelf een draadje van een metertje of twee mee. Ook plat.

van de

uit de

oosten

krijgen

Een huiskamerontvanger uit 1973 hoor je voor de middengolf eigenlijk aan te sluiten op een goede buitenantenne. In de zeventiger jaren had ik een jaren vjftig toestel van Philips (kast gelijkend op de BX410) die aangesloten op een goede antenne alleen last had van de stoorzenders van het oostblok. Die radio heeft vooral 's-avond heel wat keren de hele avond op radio Luxemburg op 208 m. gestaan. De enige afwijking met de BX 410 die ik op internet kon vinden is dat deze radio een KG band had van 11-49 meter.

-- Met vriendelijke groeten, Ben

Reply to
ben doedens

Deze heeft echter een prima en goed gevoelige ferrietantenne, draaibaar zelfs als ik me goed herinner. Overigens kan zo'n kort kabeltje weinig kwaad, toen ik van de door mij beschreven ruis en pieptonen last had, lag er een behoorlijke lengte kabel te stralen.

Dan zal het wel een BX41x zijn, een of ander exportmodel, denk ik.