Geluidskaart testen

">

Ik heb de CD Knoppix niet, dus het via internet geprobeerd, maar daar kom niet verder mee, dus Rob er wordt echt wel serieus met de adviezen omgegaan. Mijn kennis omtrent al deze zaken is zeer beperkt , anders zou ik de vraag niet op deze groep plaatsen. Ik zal maandag Medion in Panningen bellen en zien wat zij adviseren. Het wordt vermeld. Vriendelijke groeten Joop

Reply to
Joop

Die kun je downloaden en branden.

Dan probeer je Ubuntu.

Download dit bestand (645 MB):

Start je CD brand programma, kies voor "data cd branden van iso image" en selecteer het gedownloade bestand. (NIET het bestand gewoon op CD branden, je MOET kiezen voor iso image)

Daarna cd in de machine leggen, en ervan opstarten. (desnoods in de BIOS instellen dat ie eerder van CD moet booten dan HD)

Dan krijg je geluid. Zo niet, stoppen er maar mee, geluidskaart is defect.

Ben je zo ver dan meld je maar weer.

Werkt ook lang niet altijd (goed), maar niet geschoten is altijd mis.

Reply to
Dombo

Of Knoppix heeft de geluidskaart niet herkent.

Reply to
Dombo

"Joop" schreef in bericht news:37c52$49a82444$524aab89$ snipped-for-privacy@cache5.tilbu.nb.home.nl...

Je computer is waarschijnlijk een MD 8818 of MD 8822 en het moederbord is een 7318.

Bij mijn weten zijn er 2 PCI slots en is er standaard een PCI slot vrij.

!!! uuhhh.... weet niet of je in de BIOS hem aan- of uit kunt zetten!!!! daar het een Onboard Realtek is.

Medion --> Service en ondersteuning --> Stuurprogamma's en Updates --> vul het/je serienr in-->Zoeken.

Sound Driver Realtek HDA Codec Pilotes Carte Son Realtek HDA Codec (Driver only) Win Vista x64/Win Vista x86

20.01.2009 - Ver: R2.69 (WDM 6.10.0.5749)
(vista).exe&lang=be_be

Sound Driver Realtek HDA Codec Pilotes Carte Son Realtek HDA Codec (Driver only) Win 2000/Win XP/Win XP Media Center

20.01.2009 - Ver: R2.69 (WDM 5.10.0.5749)

Kijk anders ook hier eens

Succes

MVG Ruud

Reply to
Karel

Dat kan bijna niet.

De luidsprekers kunnen nog defect zijn, of de draden of de connector of het chassisdeel.

--
pim
Reply to

"> "Joop" schreef in bericht

Advies Aldi/Medion Service De computer opschonen en opniew installeren met de meegeleverde CD en als het dan nog niet lukt opnieuw contact opnemen voor reparatie (eventueel geldend onder de garantie) Dit durf ik niet dus ik vraag hulp van iemand die er meer van weet. Bedankt voor de adviezen Gr Joop

Reply to
Joop

Ja veel succes er mee he!

Heb je de adviezen die je verder gekregen hebt inmiddels geprobeerd? Ik doel dan specifiek op het zoeken en proberen van drivers?

Dat is het standaard advies van de Medion Helpdesk.

Ik heb een Medion laptop met een soms weigerachtig linker "muistoets" onder het touchpad. Het lijkt een mechanisch defect (het ding "clickt" niet meer) aan de onderlinggende micro-switch. Advies Medion: laptop in afleveringsconditie brengen met de meegeleverde CD. Daarna mag je pas verder klagen.

Met een dergelijk advies ben je dus niet geholpen.

Wat zit er eigenlijk in die PCI slots van je computer?

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

">

Beste mede lezers Ik heb alle adviezen (behalve Knoppix,die ik niet heb) voor zo ver mogelijk opgevolgd. Ben, er was een PCI slot vrij , waar nu een USB 2.0 ``verdeler `` in is gezet .

Als inderdaad het gegeven Medion advies standaard is (ook met foto bestelling ervaren) dan maar........

Groeten Joop

Reply to
Joop

Image back-up maken en doen wat ze zeggen. Als het niet helpt kun je de pc naar ze toe brengen voor reparatie. Bij terugkomst weer een image back-up maken en je originele image terugzetten.

--
pim.
Reply to

"Joop" schreef in bericht news:59ca5$49b0294a$524aab89$ snipped-for-privacy@cache1.tilbu.nb.home.nl...

Heb je het onderstaande nog gedaan!!!! dit zijn de goede drivers.

20.01.2009 - Ver: R2.69 (WDM 6.10.0.5749)

Download van de driver

(vista).exe&lang=be_be

De versie van Audio Realtek 6.0.1.5334 werkt ook op de MD7318 onder Vista

[...]

Als de geluidskaart defect is en het apparaat valt buiten de garantie, dan zou ik gaan voor een externe USB 2.0 hub die je kunt aansluiten op de frontconnector en in de vrijgekomen PCI sleuf een Creative Audigy SE (plm. 25 Euro) in zetten. Creative heeft ook nog wel duurdere oplossingen in de XFi range. In elk geval klinken deze kaarten beter in mijn oude oren dan het on-board geluid van menig moederbord.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Mededenkers Ik heb alle aangewezen sites (die werden geadviseerd) gedownload, maar de PC blijft aangeven dat er geen geluidskaart is, dus ik concludeer nu maar dat het ding kaduuk is en tzt naar Medion in Pannningen gestuurd/gebracht moet worden, waarbij ik me afvraag of ik de c-schijf moet opschonen en de bijgeleverde cd´s moet installeren voor een nieuwe XP installatie. Een ieder bedankt voor de aanwijzingen. Groeten van Joop

Reply to
Joop

"Joop" schreef in bericht news:2c013$49b17178$524aab89$ snipped-for-privacy@cache3.tilbu.nb.home.nl...

Voor je event. het terug gaat zetten zo je een image kunnen maken van de complete schijf en het geheel in een mum van tijd zo weer kan terug zetten.

MVG Ruud

Reply to
Karel