Geen bewijs voor toename woningbranden door telefoonopladers

NUcheckt: Geen bewijs voor toename woningbranden door telefoonopladers
https://nu.nl/nucheckt/5773569/nucheckt-geen-bewijs-voor-toename-woningbranden-door-telefoonopladers.html
(via @NUnl)

Re: Geen bewijs voor toename woningbranden door telefoonopladers

Toch is het verstandig om de originele lader te
gebruiken. En originele accu's.

--
            \   /          http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------

Ik gebruik hier zelf de originele lader van de S4 voor alles wat ik moet
laden. Ding levert namelijk 2A en de rest wat ik heb heeft minder
capaciteit. Heb uiteraard ook andere laders, maar behalve dat die
allemaal minder capaciteit hebben, heb ik daarmee nooit
veiligheidsproblemen mee gehad. Kritisch is de spanning en capaciteit
van een lader ook niet heel erg omdat in li-ion accu's regelelektronica
zit voor de juiste laadstroom en ook een zekering om de boel uit te
schakelen als het fout zou gaan. Hou wel een minimale spanning van 5
volt aan, anders wordt de laadstroom te laag.

Met imitatieaccu's moet je oppassen want daar kan dus zowel op de accu
als op de elektronica bezuinigd zijn en dat zie je natuurlijk niet van
buiten.

Overigens is de temperatuur van zowel lader als accu een goede
indicatie: als die te hoog wordt is er wat mis. Als ik laad voel ik
regelmatig even aan lader en apparaat om te zien of er geen gekke dingen

die belemmeren de warmteafvoer.
Ook gebruik van de telefoon als navigatiesysteem in de auto vereist
aandacht zeker als je hem dan aan de 12V hebt hangen en hij achter de
voorruit in de zon hangt. Dan zeker geen hoesje er om heen en de
temperatuur goed in de gaten houden.

Re: Geen bewijs voor toename woningbranden door telefoonopladers

Het belangrijkste lijkt mij dat het een merk lader
is, van hetzelfde merk. Ik laad mijn S5 ook op met
de lader van de S4, die zijn identiek. Maar ik wil
niet het risico nemen van brand of zo. 't Kruidvat
heeft ook weleens laders of omvormers 12 -> 5 maar
daar waag ik me niet aan.

--
            \   /          http://nieuwsgroepen.tk

Ik heb er diverse (zelfs van Action): nooit een probleem mee gehad.

Re: Geen bewijs voor toename woningbranden door telefoonopladers

Hopelijk blijft dat zo. Want er wordt wel tegen
gewaarschuwd.

--
            \   /          http://nieuwsgroepen.tk