Foutcode matchline

Hallo,

Mijn 12 jaar oude Philips matchline 28 CL6976 is defect. Na een uurtje springt hij op standby en gaan er drie leds op de voorkant steeds een keer of 8 á 9 snel knipperen (te snel om goed te kunnen tellen voor mij). Via het service menu geeft hij de foutcode 00 00 03 99 06 Weet iemand wat dit betekent en wat ik moet vervangen of hersolderen?

-- Alvast bedankt, Joost Janssen

Reply to
Joost

Het gaat hier om een FL1.0 chassis

Reply to
Joost

99 is algemene beveiliging. Het eerste wat je bij deze toestellen moet doen is altijd het grootsignaalpaneel doorsolderen, rond de lijntrafo, de grote koelplaat en vooral de spoeltjes van de oost/west correctie. Een ander onderdeel dat vaak stuk gaat (in jouw 50Hz uitvoering iets minder vaak dan bij 100Hz modellen, maar toch vaak genoeg), is het blauwe 1n5 2kV condensatortje tussen collector en emitter van de lijntransistor. Dat deze stuk is zie je eerst meestal aan een scheurtje, later kan er ook een brandplek in ontstaan.