FM stereozender

Hallo groepen,

Ik ben op zoek naar een schema voor een goede Stereo FM zender voor gebruik op korte afstand. Het gebruik zou beperkt worden tot het overbrengen van de audio van een laptop naar een stereo fm radio. Een goede en ruisvrije werking is belangrijk daar het systeem ook zou dienen om bv bij het weergeven van een film, de audio van die film via de stereo zou kunnen beluisterd worden.

Ook een makkelijke afstelling van de zendfrequentie is belangrijk, en zou liefst het ganse FM bereik moeten kunnen hebben.

Ik zie het een beetje als volgt. Zender die zowel de audio als de voeding kan krijgen uit de usb poort van een pc. Of, de audio via de mini-jack waar je normaal de koptelefoon insteekt en de voeding via externe weg. De ideale range voor de voeding zou dan 12 tot 30 Volt gelijkstroom zijn. Dit laatste om reden dat het toestel dat zowel in een personen als vrachtwagen zou kunnen gebruikt worden. Als er dan nog bv een 9 Volt batterijtje zou kunnen gebruikt worden voor de momenten gebruik zonder externe voeding, en dat deze dan zou opgeladen worden bij gebruik van een externe spanning werd opgeladen, zou het dat het einde van de reeks wensen zijn.

De reden van deze vraag is vrij simpel. Ik kan niet zo meteen iets kant en klaar vinden. Ik vond wel

Nu is dat niet helemaal wat ik zoek, omdat hier de stroom ofwel van batterijen moet komen ofwel van de sigarenaansteker van de wagen. Maar daar zou ik nog geen punt van maken. Maar ben een beetje bang dat die niet voor 24 Volt geschikt is. En dan nog dit, de voorganger van dit apparaat is de:

Maar de hier geschreven reactie staat me niet zo aan.

hulpzoeker cq aanbieder

"hulpzoeker cq aanbieder" schreef in bericht news:4AVBh.15197$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Google: fm stereo transmitter

zie foto van de gebouwde printplaten, zoeken op fm stereo transmitter kit

Zelfbouw kan prima met zo'n kitje. Als je als piraat gepakt wordt wordt het spul in beslag genomen en krijg je een boete. Maar als je weinig vermogen uitzend zal dat niet gauw gebeuren.

Maurits

Reply to
Maurits

"Maurits" schreef in bericht news:er9b3q$1atp$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Bedankt Maurice,

Het is gewoon de bedoeling om de audio van laptop naar de radio van de auto over te brengen. Dus 1 meter ver moet het spul dragen, zij het dan wel in goede kwaliteit. Dus dat zal niet zo vlug storen zeker?

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

2 opties die beide legaal zijn:
  1. Koop een draadloze Video-Audio zender/ontvanger en gebruik hiervan het audio deel.
  2. Koop een draadloze RF hoofdtelefoon en bouw deze om. Moet een fluitje van een cent zijn.
--
Veel plezier, Bert
Reply to

En welke voeding heeft dat speeltje nodig? Juist, 240 V~. Niet geschikt dus.

Ik heb eens gekeken op allerlei sites, maar kan nergens een RF hoofdtelefoon vinden voor 1 cent ;-).

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

"hulpzoeker cq aanbieder" schreef in bericht news:4AVBh.15197$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Mediamarkt verkoopt ze voor weinig, dus waarom zelfbouwen met alle troubles vandien ? Zijn goed gekeurd, zijn afgesteld, werken goed, enz.

--
CU, Rob
www.gompy.net/blocklist.txt

koop gewoon zo een zendertje dat je bvb op een ipod aansluit. dit kost 25 euro. dit zijn enkele links

Benny

In dat geval zou een omvormer uitkomst kunnen bieden, alhoewel al die extra zaken vast niet de bedoeling zullen zijn.

Jonathan

Reply to
Jonathan

Met dank voor je inbreng hoor, maar geen van beiden zijn wat ik zoek. En de goedkoopste die ik in de links zie is reeds 37 Euro. Ik heb anderzijds deze gevonden, maar die verzenden dan weer niet naar BElgië

Dank,

"Benny" schreef in bericht news:er9im9$1i94$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

hulpzoeker cq aanbieder

Misschien valt het wel mee met de storing als je de boel nauwkeurig construeert, maar het is officieel verboden, in jouw geval lijkt me dat toch een groot bezwaar.

Dat zou ik niet te hard roepen, vaak worden spullen helaas met netadapters gevoed. En dan is hte meestal wel mogelijk.

Maar bij conrad hebben ze een mp3 autoradio zender.

Reply to
Spacebug

Maar daar staat niet bij dat het stereo is.

--
pim.
Reply to

Jawohl doch bei die weitere technische beschreibung stattet de ubersparachdempung oder kanalscheidung van 40 dB

Maurits

Reply to
Maurits

die dingen werken gewoon op 9 of 12 volt VDC! De adapter moet je niet gebruiken. (neem wel een model met externe voeding anders moet je intern ombouwen)

Reply to
Pom

schreef in bericht news:45d8541a$0$333$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

In Duitsland, Zwitserland en Ijsland is het reeds toegelaten. In de twee eerste zit ik meer dan in België en ook hier is het wetsontwerp reeds gestemd. Het moet enkel nog wet worden. Dus, geen probleem dacht ik. Ik ben geen fraudeur hé zoals sommigen waar jij op doelde.

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

Juist dat wil ik vermijden, hoewel er in de wagen waar het gebruikt zou worden een 4000 watt-uitvoering van zo'n omvormer zit. Daar zit natuurlijk een nadeel aan, 4000 Watt omvormers laat je niet lang ongestraft werken zonder een draaiende motor. Maar het is de bedoeling dat ik het kan gebruiken zodra ik ergens rustig een parking heb opgezocht, en een filmke wil bekijken.

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

"Rob / gompy.net" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Ik heb er idd eentje gevonden met zeer goede reacties wat werking betreft.

En de prijs is idd belachelijk laag. Ik zag dezelfde voor 50 Euro op andere plekken. Enige prob, ze verzenden blijkbaar niet naar andere landen dan Duitsland en Oostenrijk. Ik hoor het graag als ik me vergiste.

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

Daar doelde ik niet op, dat zou je wel willen misschien. Waar ik wel op doel is dat jij hebt aangegeven je altijd perfect aan de regels te houden en nu aangeeft dat niet te willen doen. Dat je in Duitsland harder mag rijden dan in Belgie, is toch ook geen excuus om in Belgie te hard te rijden? Nou dan. Overigens is er ook wel een goede reden dat dat soort zendertjes aan zeer strikte normen onderhevig zijn. Dat jouw eigengemodificeerde brol dus met een goede kans aan de letter noch aan de intentie van de wet zal voldoen.

schreef in bericht news:45d895f5$0$338$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Als je je ogen zou hebben opengetrokken dan was je allang op een aantal zaken gebotst die lieten blijken dat ik meer richting kant en klaar spul aan het gaan ben. Dus over mijn "eigengemodificeerde brol" hoef jij je allang geen zorgen meer te maken. Daarbij, ik denk, dat als ik in deze twee groepen iets kom vragen, dat het dan niet in de bedoeling ligt om brol te gaan maken. Buiten het feit dat de aangebrachte zaken van jou zouden komen. Dan kunnen we misschien wel verder over brol praten. Maar al bij paniekerig hollanderken, FU en FO. Da's jou deel.

Reply to
hulpzoeker cq aanbieder

Die 2 opties zijn toch niet wat jij bedoelt, want die werken in de 2 GHz band (Spread spectrum); overigens werken ze allemaal op laagspanning. Weet je zeker dat er geen line ingang op je autoradio zit? Zo niet, kan je die er dan niet op (laten) maken?

--
Veel plezier, Bert
Reply to