Enkele tikken (vonkoverslag?) in KV-21X4D, vlak na inschakeling.

Bij het inschakelen van mijn nog niet al te oude Sony KV-21X4D doet zich de laatste paar dagen soms scherp getik voor, waarbij het beeld kortstondig "ademt" (lees: enigszins inkrimpt en vervolgens weer tot normale grootte terugkeert). Bovendien treedt tijdens het tikken verstoring van de kleuren op. Wit verschiet bijv. naar lichtrood en herstelt zich na ca. een halve minuut weer.

Voordat ik de kap eraf schroef om naar beruchte Slechte Sony Solderingen te zoeken zou ik graag willen weten of het bovenstaande wellicht een reeds bekend euvel is. Mijn vorige Sony, een KV-21XRTD deed op een gegeven moment hetzelfde, soms ook tijdens bedrijf, maar die was dan ook al een jaar of 16 oud. De kleuren waren al dermate slecht dat ik het toestel toen maar heb weggegeven aan een vriend die er blij mee was.

Bij voorbaat dank voor de hulp (Maarten? :))

Erwin van Akkeren

-- Add NO_SPAM to my address to get delivery failures when replying via email.

Reply to
Erwin van Akkeren

En kan ook wel overslag zijn door stof vorming Erwin, dus blaas hem eerst eens schoon.

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Ik ben even kwijt wat voor chassis hierin zit, maar als het een FE-1 is, die heb ik al vaker met overslag intern in de lijntrafo gezien...

-- Met vriendelijke groet,

Mischien heb je al reactie gehad, maar ik zou de print eens omdraaien en de voeding doorsolderen. Als de kleuren soms goed zijn en na een tijdje worden ze weer slecht kan ook duiden op een slechte elco in de voeding. Succes snipped-for-privacy@home.nl

"Erwin van Akkeren" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

email.

Reply to
Ludo en Saskia