Constant alarm Liebherr koel-vriescombi

Ik heb een koel-vriescombinatie van Liebherr. Deze heeft een digitale uitlezing met alarm bij de hoge temperatuur.

Na het ontdooien en schoonmaken van de ijskast blijft ook nadat de temperatuur weer min 20 is het alarm piepen. Het indrukken van de alarmknop zou het alarm moeten stoppen, maar doet dit niet. Zeer irritant.

Is dit probleem makkelijk op te lossen en wat kan het probleem zijn? Bij voorbaat dank voor de hulp.

Reply to
Spekkie

Is er ergens water ingelopen bij het ontdooien? Dan is de oplossing simpel: drogen....

Reply to
Marco

Trek het stekkertje van het alarm er uit en het is weer rustig in je huis :) En dan kan je ook meteen even kijken, of er soms vocht overslag is :-(

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Mischien zit er wel ijs op de temperatuur sensor;kijk of je er 1 kan vinden in de vriezer? "Spekkie" schreef in bericht news:KpJyd.34427$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

Reply to
jo

Drogen helpt vooralsnog niet. Ik zie ook niet hoe vocht de elektronica kan beinvloeden, die zit immers bovenin de kast. De leidingen die ik omhoog zie lopen zijn die van de thermostaat en waarschijnlijk een elektronische sensor. Zichtbaar grote ijsophopingen zijn niet aanwezig. In hoeverre dat de temperatuurmeting kan beinvloeden is mij niet duidelijk. Bovendien blijft de temperatuur mooi -20 graden, dus zal de temperatuursensor toch ook wel in orde zijn. Iemand ervaring met de elektronica van een Liebherr?

Reply to
Spekkie

Is de temperatuur wel regelbaar? Het kan een hangend relaiscontact zijn.

--
Even Afwezig
Reply to

Ja, de temperatuur is (elektronisch) regelbaar.

"Even Afwezig" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Spekkie

Dus je kunt hem op min tien zetten en dat wordt het dan. Okee, dan moet je eens en tikje tegen het relais op de stuurprint geven.

--
Even Afwezig
Reply to