antwoord electronic ballast

Beste groepsleden,

allemaal hartelijk dank voor de reakties v.w.b. de electronic ballast. Gezien de prijs zal vervangen wel goedkoper zijn dan reparatie, maar gezien de kosten van de defekte onderdelen is reparatie mijns inziens geen overbodige luxe. Verder zijn niet altijd alle genoemde onderdelen defekt. Ik heb er al vele gehad, waar alleeen het zekeringetje en de elco defekt waren en daarna weer prima funktioneren. Elco's zijn gewoon te koop via o.a. Nedis ( en electronica-online voor de particulier) tot 450V radiaal en axiaal voor een klein bedrag zo rond de 1 of 2 euro. Verder zie ik het ook een stukje milieubescherming, want moeten we nu altijd alles zo nodig maar weggooien? Ik heb een e-mail naar mijnheer Philips gestuurd met de vraag of zij een schema kunnen leveren, maar zoals je wel zult verwachten, heb ik vanmorgen een telefoontje gekregen met de mededeling dat een schema absoluut onmogelijk wordt geleverd, want ook hier is het "defect direkt weggooien en nieuw plaatsen" De economie moet draaien dus gooi maar weg en koop maar nieuw.

In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie reakties. Groeten Ad Tabbers

Reply to
a.tabbers

a.tabbers bracht volgend idée uit :

Dit lijkt mij een dusdanig klein schakelingetje, dat het schema eventueel ook zelf te teken is :-)

--
Dit is een automatische handtekening van MesNews.
Site : http://www.mesnews.net

"a.tabbers" schreef in bericht news:ct35cq$ns3$ snipped-for-privacy@news6.zwoll.ov.home.nl...

[snip]

en

Het zou me niet eens verbazen als ze niet eens wisten waar dat schema is. Ergens in de catacomben van een buitenlandse vestiging waar ze alleen chinees spreken, waarschijnlijk ;)

[snip]
--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)

"a.tabbers" schreef in bericht news:ct35cq$ns3$ snipped-for-privacy@news6.zwoll.ov.home.nl...

Het schema kan zo moeilijk niet zijn. (Als je me er een stuurt kan ik het wel voor je tekenen.) Probleempje(s) zijn de bijzondere onderdelen. Trafotjes, spoelen, NTC's en dergelijke. Als er niks op staat is er bijna niet achter hun waardes te komen.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

"petrus bitbyter" schreef in bericht news:sAdJd.19721$ snipped-for-privacy@amsnews05.chello.com...

Bij de philips staat alles op de onderdelen......zelf op de stukkende onderdelen ;o)) Schema....1 gelijkrichter, 1 oscilator, 1 hoogspanningboostertrap.

--
CU, Rob
www.gompy.net - www.news.gompy.net

Of Italiaans... Staat er ergens een 12NC op dat ding? Philips centrale service levert geen schema, maar misschien de fabriek? Anders zit er niks anders op dan een werkend exemplaar uit te pluizen...