1 comp met en 1 comp zonder hdcp: aanschaf kvm-dvi-switch noodzakelijk?

Hallo,

Ik heb 2 computers die het met 1 scherm, 1 toetsenbord, 1 muis, etc. moeten doen. Daarvoor heb ik momenteel een uitstekende Edimax KVM-switch in gebruik. Echter, ik zal die dure switch voor een nog veel duurdere moeten inwisselen vrees ik want ik heb in mijn video-comp. die helemaal hdcp-compatibel een is een BluRay drive geplaatst. Daardoor

*moet* ik van de dvi van de bij die comp. behorende videokaart gebruik maken. (overigens prachtig beeld bij BR!)

De situatie is nu dat de randapparatuur nog steeds grotendeels van de bestaande switch gebruik maakt maar de videokabel en -connector van de videocomputer niet. Die zitten rechtstreeks aan de dvi-in van mijn monitor terwijl de andere comp nog aan de gewone vga-in van de monitor hangt via de switch. Dit betekent dat ik elke keer als ik van de ene comp naar de andere switch de monitor uit de wachtstand waar hij dan in gaat moet halen, het OSD oproepen (snel! voordat het verdwijnt) en via dat overschakelen naar de modus die bij de betreffende comp hoort (rgb of dvi) zodat ik weer beeld krijg.

Dat is onhandig en ik vermoed dat de wrakkige knopjes van mijn monitor dit niet lang zullen voldhouden.

----------------------

Tijd voor een hdcp-compatibele dvi-switch dus. Van die dingen is bekend dat ze duur zijn en dat ze niet altijd goed werken. Het feit dat er 1 hdcp-compatibele comp aanhangt en 1 die dat niet is kan b.v., schijnt het, al voor verstoring zorgen.

  1. Wie heeft ervaring met zo'n opstelling en gebruikt al een goed werkende hdcp-compatibele dvi switch? Welke switch gebruik je?

  1. Weet iemand misschien een andere oplossing waarbij nog steeds goed tussen beide compies geschakeld kan?

Graag,

Massimo

Reply to
Massimo

On Sat, 25 Oct 2008 07:35:56 +0200, Massimo

Reply to
Bert

virtueel multidesktops & sshtunnel of vnc

op mijn systeem heb ik 4 bureaubladen: comp 1 toont de 4 bureaubladen grafisch (compizfusion onder linux)

3 toont een app van comp 2, 4 toont een app van comp 3
switchen tussen de bureaubladen doe ik via muis of sneltoets.

ssh tunnel

tightvnc

EOS
www.photo-memories.be
 Click to see the full signature
Reply to
EOS

Reply to
Massimo

Heel makkelijk. Installeer

op de PC die je wilt bekijken. De gratis versie.

Als je 'm wilt bekijken gebruik je de VNC client of gewoon een webbrowser met [ip.nummer]:5800

Het is natuurlijk niet hetzelfde als een KVM-switch, het werkt alleen maar als Windows is opgestart, maar wie weet is dat voldoende voor je.

Bert

Reply to
Bert

Dat klinkt bemoedigend. :-)

o.k.

?? Een kvm-switch mag dan ook werken als Windows nog niet opgestart is, maar nadat je een knopje of een toetsencombi hebt ingedrukt/ingetypt moet je daarna wel Windows opstarten anders heeft die handeling geen zin. ;-) Dus komt blijkbaar op het zelfde neer.

Ik ga het echt eens proberen. Toch leuk, iets nieuws.

Groet,

Massimo

Reply to
Massimo