TV skal starte selv.....

Hej,

Jeg har et lille problem jeg gerne vil have løst som jeg ikke lige kan greje hvordan jeg kommer videre med...

Jeg har et tv :)

Der siddet en ganske alm. netafbryder på frontet til 230 volt.

Når den er inde, og der kommer strøm på kassen, så starter det op i standby. Jeg ønsker det skal starte op på en kanal (scart). Hvis jeg så slukker og tænder igen så starter den op på prg. 1. og via fronten kan jeg så skifte til scart. Den sidste del kan jeg godt finde en løsning på, men hvordan hulen får jeg den til at starte på prg. 1 når der kommer power på dyret ?

Når den står i std- by, reagerer den ikke på p+/p-, eller andre knapper på fronten. Jeg ønsker ikke at bruge remote.

Hints og idé´r ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Skriv mærke + model.

På visse Grundig kan f.eks. vælge "startkanal" i service-menuen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

ONWA 21" model K-9221CT

Der sidder en omskifter på printet der hedder "service"/"normal", gu´ ve´ hva den er til ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Nå ja, det er da vist et jeg solgte dig :)

Well, tænder det ikke hvis du bruger netafbryderen og/eller programtasterne?

Ikke til servicemenu ihvertfald - apparatet har ingen. Aner faktisk ikke hvad den bruges til - har iøvrigt set sådan en kontakt i en del kinakasser efterhånden...

Iøvrigt, nogen fjernsyn kan tændes ved at aktivere scartindgangen på det rigtige ben (hvad det så end er). Det kan andre måske hjælpe med... Min gamle B&O VHS

91.2 kunne tænde mit gamle Saba 15" fjernsyn kan jeg erindre :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

Jo :)

Jeg prøver igen :) - hvis tænd/sluk knapper er aktiveret (tændt), når der kommer strøm på æksen (tænder på stikkontakten) starter det i std. by. jeg kan ikke tænde det (få billed på) ved at brug nogle af knapperne på fronten (p+, tv/av, etc.)

Hvis jeg så slukker og tænder det igen (på tænd/sluk knappen), så starter det på prg. 1!, herefter kan jeg skifte til av på "tv/av" kanppen.

Jeg tænkte bare, måske man kunne aktiverer og det var en hjælpe når man lavede service, at den startede direkte op, når der kom strøm på ? Der kan vel ikke ske noget ved at prøve den eller... ?

En mulighed... jeg vil prøve...

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

9.5-12 volt på pin 8 ? Kan nogen verificerer at det er korrekt ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Jeg mener også det er sådan.