TDC mand med kenskab til centraler

Hej NG

Måske lidt off-topic

Men, jeg havde en ide til at der måske gemte sig en nyere eller ældre TDC mand herinde.

mit spørgsmål som følgende:

Hvad temperatur holdes klimaanlæget i en telefoncentral på. samt hvordan er kølingen lavet?

jeg er pt. ved at design noget udstyr, som skal monteres på en TDC central men jeg er lidt i tvivel om hvordan det forholder sig med køling, det er 19" monteret og jeg har 1U at gøre godt med, samt 48V 15A (jeg forbruger ca. MAX ~1A)

jeg har ikke kunne få nogle klare svar om man stiller klimaanlæget på en bestemt temperatur, samt om der er godt knald på luften inde i sådan rum.

Mvh Rasmus

Reply to
Rasmus

"Rasmus" skrev i meddelelsen news:4b014364$0$270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jeg har været med til at opstille flere digital-centraler bla i DK, Grønland, Philipinerne :-) Hvis du har noget der bruger 1A - så er det jo ikke ret meget mere end krybestrømmen imellem rackskabene :-) Hvis din enhed fungerer ved stuetemperatur - så virker den også i et centrarum, jeg kan ikke lige huske den eksakte temp man justerer til - men er det vigtigt?

Mvh Allan

Reply to
Stampe

Hej Allan

Det er ret vigtig for der skal skrives en miljø spec, så hvis du kan få det gravet frem i gemmerne så vil det være supert :).

Mvh Rasmus

Reply to
Rasmus

"Rasmus" skrev i meddelelsen news:4b014364$0$270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Nu om stunder er mange af køleanlæggene ( de fleste ) skiftet ud med simpel ventilation så det er ikke let at svare på dit spørgsmål. Før i tiden mener jeg at huske at temperaturen var stillet til 22 grader.

Steen.

Reply to
Steen Jakobsen

Ja så bliver det ikke ligefrem nemmere. jeg vil forsøge at bygge min specefikation udfra iden om blæser køling.

Disse blæser kølinger, er de også monteret på de store centraler?.

det er så vidt jeg har fået forklaret en ret stor central, udstyret skal monteres ved.

Tak for hjælpen indtil vidre.

Mvh Rasmus

Reply to
Rasmus

"Rasmus" skrev i en meddelelse news:4b014364$0$270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Sidste sommer bankede det på døren og udenfor stod en gut fra et elfirma og spurgte om vej til den lokale internetcentral. han fortalte at de brugte nedkøling fra varmepumper ala dem vi kender fra husene.

Reply to
P.N.

Ihvertfald centraler som Vejle og Fredericia samt alle byer der er mindre. Jeg ved ikke om de helt store er lavet om men du skal formentlig også i et fællesrum for diverse udbydere.

Steen.

Reply to
Steen Jakobsen