Tænd for 230V udfra låge kontakt

Nogen der kan give et par råd om hvordan jeg får aktiveret et relæ/triac til 230V når en låge kontakt fejler ?

Uden at være 100% sikker mener jeg kontakten virker at man sender en spænding igennem, og når den spænding afbrydes er det fordi kontakten er aktiveret og 230V kontakten skal startes (Og slukkes igen når lågen igen er lukket)

-Optimalt skal der ikke sendes ny strøm igennem da kontakten allerede bruges, men hvis jeg blot kan splitte udgangs ledningen op og måle på den ?, der må nok ikke trækkes noget på ledningen da den anden styring ikke skal blive berørt af ændringen.

Der skal gerne være mulighed for at tænde og slukke for stikket på anden måde også, evt. en kontakt på denne konstruktion.

Mvh Jan

Reply to
Jan Nielsen