Strømforsyning 5v 2A - hvor(dan)

Jeg skal have fat i en strømforsyning med ovennævnte specs. Kan jeg trække det ud af pcen, eller skal jeg købe en adapter. Og i givet fald hvor.

På forhånd tak.

Tony

Reply to
Tony

"Tony" skrev i en meddelelse news:40f58af2$0$168$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Skulle ikke være de store problemer i, ved standars opsætninger.. men 4 hardiske og en bunke indstinkskort etc. så ved jeg det ikke...

hvad er det til da ?

Kasper

Reply to
Repzak

Hej Kasper

Tak for hurtigt svar.

4

Det er til min nye (brugte) mp3 spiller. Den skal have 5v 2a for at lade det interne batteri op.

Har du nogen ideer?

Tony

Reply to
Tony

Hejsa

Er absolut ikke noget problem at tage det fra din puters 5volt.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Skal det reguleres, eller må jeg knalde direkte fra psu i afspilleren. (Har ikke ret meget teknisk forstand, og jeg vil for alt i verden ikke brænde afspiller, eller batteri af).

Tony

Reply to
Tony

Tony skriver:

Nej, din PC forsyning skulle gerne kunne give 5 volt korrekt.

Hvis den kræver 5V 2A (hvilket egenligt lyder lidt usandsynligt, Hvor fanden skal den smide 10W hen ???) og du sætter den til en forsyning der kan levere 5V og over 2A trækker den kun 2 A fra forsyningen.

"Tony" skrev i en meddelelse news:40f58fa5$0$161$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hej

kommer lidt an på om den er beregnet til en universal adapter eller om den blev leveret med en fra ny hvor evt. ladekredsløb, begrænser etc er bygget i adapteren, for så kan du ikke bare...

men er den beregnet til en 5V normal adapter så er computerens spænding reguleret nok :)

Det er den Sorte (-) og den røde (+)

:)

Kasper

Reply to
Repzak

Hejsa

Der skulle ikke være nogen grund til regulering, da din afspiller jo siger

5V 2A. Men jeg vil nok anbefale at du sætter en sikring i serie med de 5V på omkring 2.5-3 A, så hvis nu du "kommer til" at kortslutte, ikke trækker 40-50A igennem din lille ladeledning.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Klaus

der

Ja, jeg synes jo også det lyder lidt vildt, men her

What is the power plug for a Riot

It is 5v 2 Amps, center pin positive.

oplyses det.

Tak for hælpen. Jeg prøver.

Tony

Reply to
Tony

Hej Kasper

den

bygget i

spænding

Tak for hjælp. Jeg prøver.

Tony

Reply to
Tony

Hejsa

Der står vel ikke at den direkte altid bruger 2A, men vel mere at peakstrømmen kan være 2A, kan jo være den kører pulseret opladning. Mit digitalkamera kræver også 2A, men det er kun lige i det øjeblik det skal tænde, derefter bruger det kun 300 mA, kan jo være det samme for den player.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

siger

5V på

trækker

Mener du hvis jeg kortslutter + og - ? Jeg havde tænkt mig at sætte en ledning med støbt stik på de 5 volt.

Tony

Reply to
Tony

Hejsa

Alt kan ske, jeg ville nu stadig, for en sikkerheds skyld, smide en sikring på. Hvad nu HVIS din player fiser af, og kortslutter de 5V?

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

sikring

Tak skal du have. Livrem og seler er ok for mig.

Tak for hjælpen.

Tony

Reply to
Tony

HeHe.... så smelter mp3 afspilleren vel med de 20A foran ? hehe :)

Kasper

Reply to
Repzak